AlmMäntyniemi
Hallå!

Har läst lite trådar om ampelltomater men inte hittat samma fråga som min. Jag satte ampeltomater för 7 veckor sedan, och nu är de över 2 dm och har börjat sätta blommor MEN stammen är grov, nästan 1 cm i diameter, brukar det vara så? Hur ska den kunna hänga?! tror att det är lord nelsons.... De är omskolade en gång men jag berhöver gör om det igen nu och undrar vad som är det bästa!

Några bra tips?
GunnellF
CITAT (AlmMäntyniemi @ 12-05-2009, 09:30) *
Hallå!

Har läst lite trådar om ampelltomater men inte hittat samma fråga som min. Jag satte ampeltomater för 7 veckor sedan, och nu är de över 2 dm och har börjat sätta blommor MEN stammen är grov, nästan 1 cm i diameter, brukar det vara så? Hur ska den kunna hänga?! tror att det är lord nelsons.... De är omskolade en gång men jag berhöver gör om det igen nu och undrar vad som är det bästa!

Några bra tips?

Nja alltså, vad jag vet så ska man inte behöva göra nåt åt ampeltomater. Den lär väl bli hängig allt efter som den växer....
rosita
Den blir mer och mer hängig efter hand som den växer. Mina brukar bli ganska stora innan man ser att de "hänger".
AlmMäntyniemi
tack, det känns lugnande, ser ju lite fånigt ut med kraftiga fina AMPEL och tunna skria vanliga :=) biggrin.gif
Nauti
Mina växte ett bra tag innan de vek sig och började hänga.

Nu med min 'hundreds and thousands' som såddes senare så band jag ner den. Så toppen hänger ner och växer som vanligt, medan det skjuter ut fullt i nya skott från stammen.
KURT
Skall den orka hänga utan att gå av, så måste den också ha ganska kraftig stam.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon