Full version: Broccoli
elsemarie
Hjälp.
Jag gillar broccoli, och förra året fick jag hyfsad skörd. Men i år vill inte plantorna riktigt ta sig, de får jlusa fläckar på bladen o sen torkar de. Vad är det för fel. Någon som vet, så är jag tacksamm.
GunnellF
CITAT (elsemarie @ 12-05-2009, 16:25) *
Hjälp.
Jag gillar broccoli, och förra året fick jag hyfsad skörd. Men i år vill inte plantorna riktigt ta sig, de får jlusa fläckar på bladen o sen torkar de. Vad är det för fel. Någon som vet, så är jag tacksamm.

Kan du inte lägga in ett foto?
elsemarie
nä, tyvärr har ingen kamera, den gick sönder. Men bladen får ljusa fläckar och sedan torkar de o vissnar.
Bassam

Tack för frågan

Om ljus fläckar lägger över bladen , det betyder att ohyra attackera växter ser noga om finns ohyra . men om fläckar lägger under det betyder att svampen attackerade dom. men omdet kommer svaga väx med fläckar det är betyder att de fattas näring.

H:Bassam
GunnellF
CITAT (elsemarie @ 14-05-2009, 13:14) *
nä, tyvärr har ingen kamera, den gick sönder. Men bladen får ljusa fläckar och sedan torkar de o vissnar.

Jadu, det är svårt att på rak arm (även på krokig arm!) att säja vad det kan vara. Det är alltså små plantor du har? I vilken typ av jord står de?
Åsa, mälardalen zon 2
Kan även vara för stark sol, solskador ger ljusa fläckar som torkar in.
elsemarie
Tack alla som svarat på min fråga ang. Broccoli. Jag har nu planterat ut dem under fiberväv, de är mkt små,men verkar ta sig. De fick flytande blåkorn vid planteringen, men hur ofta kan jag gödsla och vilken gödsel är bäst. Tänkte göra nässelvatten, äe det bra?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon