Full version: Pengar
PeterDeleter
Tänkte (för en gångs skull).

Detta med odling och sådant vi här pysslar med. Vilken kostnad..... Vi lägger ner en massa tid och pengar på denna hobby och dessutom får vi (vissa av oss) ont i knän, leder etc. Men visst är det värt det?! Finns det något bättre än att se en späd planta utvecklas till något vackert blommande eller något man kan inmundiga?

Jag har i alla fall upptäckt hur jag ska få tillbaka lite av mina utlägg. Jag har köpt ett växthus och håller på att inreda det för all världens pengar med både växter och "gadgets". Vet att detta får man inte tillbaka annat än själsligt vilket är gott nog kanske. Men.... När man väl snyter i säcken och om man gör ett kapell av växthuset där dom lägger en "6 feet under" så har man ju tjänat in det man lagt ut kanske? Dessutom finns blommorna där och så gödslar man själv växterna för en ganska lång tid framöver till glädje för barn/barn-barn som slipper sköta om det i någon större utsträckning.

Smart va? naughty.gif

Undrar om det är tillåtet?

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en Jaguar än i en buss"
GunnellF
CITAT (PeterDeleter @ 12-05-2009, 16:44) *
Tänkte (för en gångs skull).

Detta med odling och sådant vi här pysslar med. Vilken kostnad..... Vi lägger ner en massa tid och pengar på denna hobby och dessutom får vi (vissa av oss) ont i knän, leder etc. Men visst är det värt det?! Finns det något bättre än att se en späd planta utvecklas till något vackert blommande eller något man kan inmundiga?

Jag har i alla fall upptäckt hur jag ska få tillbaka lite av mina utlägg. Jag har köpt ett växthus och håller på att inreda det för all världens pengar med både växter och "gadgets". Vet att detta får man inte tillbaka annat än själsligt vilket är gott nog kanske. Men.... När man väl snyter i säcken och om man gör ett kapell av växthuset där dom lägger en "6 feet under" så har man ju tjänat in det man lagt ut kanske? Dessutom finns blommorna där och så gödslar man själv växterna för en ganska lång tid framöver till glädje för barn/barn-barn som slipper sköta om det i någon större utsträckning.

Smart va? naughty.gif

Undrar om det är tillåtet?
"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en Jaguar än i en buss"

Tror inte du får göra ett kapell av ditt växthus angel_not.gif men som med alla intressen kostar även trädgårdsintresset pengar och vad man får ut av det är välmåendet väl? Pengar är till för att användas och kan man bli lycklig av det man lägger pengarna på, då har man prickat rätt tycker jag! tummenupp.gif
Ullet
Bättre lägga ut pengarna på sånt som förräntar sig som växter än sån man dricker och man bara pinkar ut. *samlar inte viner direkt* smile.gif smile.gif Jag ser det som en slags kulturell gärning, att vi gör saker för nästa generation, att det vi sår nu finns kvar när vi inte är kvar längre, en länk framåt o en länk bakåt i tiden. Känns som ett slags sammanhang i stora som kallas livet. biggrin.gif biggrin.gif Men jag vill begravas med fötterna mot sjön, m en begravning full av blommor i alla de färger o former, sen ska det växa rosor på min grav o ha en igelkott på min gravsten. smile.gif Så känns det nu. biggrin.gif biggrin.gif
Gunilla T
"Men apelsiner lyser i Löfgrens spår som guld, i urskogen i Queensland och kvittad är hans skuld" Evert Taube - Himalajord.

Himlajord - skall det vara förstås.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon