Full version: Häxbrygd
PeterDeleter
Hallå!

Bakgrunden är denna. Jag reser mycket utomlands och återigen har någon ½¤#/(&/¤#""%& rensat mitt konto efter senaste utlandsvistelsen. Börjar bli till en vana detta nästan, inte första gången. Tar sedvanlig tid få tillbaka pengarna och lever nu lite på bröd och vatten.

En olycka kommer sällan ensam så dessutom har redan dessa skadeinsekter samt myror börjat uppenbara sig i trädgården och växthuset. I vanliga fall köper jag medel som ordnar till detta och självklart vet jag vad jag skulle köpt om inte kontot var länsat.

Så, min fråga är ifall någon har en "häxbrygd" man kan göra av vanliga ingridienser som finns hemma som motar dessa ovälkomna besökare lite? Vitlök är väl en tex? Måste välan finnas någon medicinman/kvinna här som vet något lämpligt?

Bugar och tackar på förhand
GunnellF
Nja, du måste först tala om exakt vilka kryp du har förutom myrorna! whistling.gif
KURT
Att hålla på att bekämpa insekter med olika medel, är ju sällan meningsfullt. Man kommer ju att slå mot alla insekter där, och eftersom de allra flesta är nyttiga, så skapar man bara mera problem.

Gunilla T
CITAT (KURT @ 12-05-2009, 17:20) *
Att hålla på att bekämpa insekter med olika medel, är ju sällan meningsfullt. Man kommer ju att slå mot alla insekter där, och eftersom de allra flesta är nyttiga, så skapar man bara mera problem.

Håller helt med Kurt - efter många år med trädgård kan jag säga att jag aldrig haft problem med skadeinsekter - den enda jag plockar och klämmer ihjäl är liljebaggen. Har aldrig använt kemikalier, naturen tillhandahåller massor av trädgårdstjänster om man inte stör den.

Har dock inget växthus så det kan jag inte uttala mig om.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon