Full version: Hoya Bella
AnneMysan
Mitt första inlägg här och vet inte ens om jag hamnat rätt *L*
För ca 10 år sen tog jag hand om ett skott av en Hoya, ca 10 cm hög och jätteynklig, som var full med löss. Duschade den och planterade i en liten kruka. Den växte till sig ordentligt efter ett par år och blev helt underbar. Ca 200 blommor hade jag som mest.
Nu har jag 6 st stora och en himla massa sticklingar. Ger bort till höger och vänster, till alla som vill ha.
pejori
CITAT (AnneMysan @ 12-05-2009, 19:22) *
Mitt första inlägg här och vet inte ens om jag hamnat rätt *L*
För ca 10 år sen tog jag hand om ett skott av en Hoya, ca 10 cm hög och jätteynklig, som var full med löss. Duschade den och planterade i en liten kruka. Den växte till sig ordentligt efter ett par år och blev helt underbar. Ca 200 blommor hade jag som mest.
Nu har jag 6 st stora och en himla massa sticklingar. Ger bort till höger och vänster, till alla som vill ha.

Jodå, du är rätt och välkommen hit till odla.
Otroligt vacker Bella du har.
Här dör dom bara.
AnneMysan
Ursäkta att jag inte svarat, men har haft lite svårt att hitta i trådarna angry.gif
Tack iaf för ditt svar.
Jag lyckas bara ta död på mina, om jag vattnar dom för mycket
Fru Frö
Jätte fin, skulle gärna ha en sån hemma rolleyes.gif
pejori
CITAT (AnneMysan @ 19-05-2009, 21:01) *
Ursäkta att jag inte svarat, men har haft lite svårt att hitta i trådarna angry.gif
Tack iaf för ditt svar.
Jag lyckas bara ta död på mina, om jag vattnar dom för mycket

Du lär dig snart att hitta här.. flirting.gif

Då ska jag minska vattningen i fortsättningen på dom. tummenupp.gif
ABCiV
CITAT (AnneMysan @ 12-05-2009, 19:22) *

Är man oförskämd om man får be om en stickling? Jag betalar gärna en liten slant! Den fina Bella jag hade dog för att de i affären hade planterat den så konstigt att jag övervattnade den utan att veta om det :-).
kikki
Det er en nydelig plante og så masse blomster!!
AnneMysan
ABCiV. Jag har skickat ett PM till dig, för jag har fortfarande en del sticklingar kvar.
Dock inga vita, ännu, för dom nya jag klippt av, har inte rotat sig ännu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon