autumnleaf
Är långt ifrån hemma i min trädgård.
Behöver få lite hjälp, någon som vet vad det som växer i mitt land är för något?
Jag har ingen aning själv vad de kan tänkas heta, behöver hjälp!
Det är fem olika bilder, och jag tar tacksamt emot namn på de växter som syns!

Ett
[attachment=34571:ett.JPG]

Två
[attachment=34572:Tv_.JPG]

Tre
[attachment=34573:Tre.JPG]

Fyra
[attachment=34574:Fyra.JPG]

Fem
[attachment=34575:Fem.JPG]

Azur
#1 Pärlhyacint, #3 Kärleksört. Resten vet ej.
Aqvakul
# 2 akleja
# 4 någon slags liljor
linda84
håller me förra talaren om nummer 1 & 3

2:an skulle kanske kunna vara någon form av akleja men den är ja väldigt osäker på

4:an ser ut som kejsarkronor iaf till höger i bild och även till vänster men vad som står i mitten vet ja inte

5:an den 2:a växten från vänster ser ut som en akleja oxå tycker jag .. men me tanke på att bild 2 och 5 inte ser likadana ut så är ja lite osäker även här. Men känner mig dock lite säkrare på att 5:an är akleja än att nr 2 skulle vara det. rörigt blev det...

kommer säkert någon duktigare än jag å svarar snart smile.gif
Monica B
Mina förslag:

1. Pärlhyacint
2. Akleja
3. Kärleksört
4. Den stora ruggen ser ut som Bergklint. De längst till höger i bild ser ut som Kejsarkronor
5. Det till vänster i bild ser ut som en Betonika, de långa "spröten" som sticker upp kan vara Dagliljor. Svårt att avgöra om det är dagliljor eller strandiris, skulle behöva en närbild på dom i så fall. I mitten står en Akleja eller någon sorts Ruta.

[attachment=34577:Signatur.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon