Eva-Helene
Jag är en fridsam person, men detta får mig verkligen att "gå i taket"! Snacka om diskriminering! För att inte tala om lagbrott!
Bedöm själva...
Myosotis
Så hemskt att beskriva honom som "arbetsmiljöproblem"! crying.gif
PeterDeleter
Måste svara.....

Det finns två sidor/aspekter på detta.

Jag har själv en grabb som har ADHD och det fungerade ganska dåligt för honom i "vanlig" skola på massa olika sätt. Som tur fanns det där jag bor en specialklass på en annan skola han började på och gick där nästan hela högstadiet. Där fungerade det utmärkt och nu har han snart gått ut vanliga gymnasiet vilket fungerat mycket bra tack vara han fick denna möjlighet.

Så kan kommunen erbjuda en sån plats kan det vara bra för alla parter. Vilket man tycker dom som nämns i artikeln borde eller vara skyldiga göra. Varken jag eller barnets mor ångrar detta idag. Så jag har förståelse att en skola har problem med en elev och ser problematiken med att ett barn med ADHD i "vanlig" klass. Och tyvärr måste jag säga min son var då ett "arbetsmiljöproblem". Men tycker då att dom måste kunna erbjuda tex. en sån plats min son fick.
andersen
CITAT (PeterDeleter @ 13-05-2009, 16:06) *
Måste svara.....

Det finns två sidor/aspekter på detta.

Jag har själv en grabb som har ADHD och det fungerade ganska dåligt för honom i "vanlig" skola på massa olika sätt. Som tur fanns det där jag bor en specialklass på en annan skola han började på och gick där nästan hela högstadiet. Där fungerade det utmärkt och nu har han snart gått ut vanliga gymnasiet vilket fungerat mycket bra tack vara han fick denna möjlighet.

Så kan kommunen erbjuda en sån plats kan det vara bra för alla parter. Vilket man tycker dom som nämns i artikeln borde eller vara skyldiga göra. Varken jag eller barnets mor ångrar detta idag. Så jag har förståelse att en skola har problem med en elev och ser problematiken med att ett barn med ADHD i "vanlig" klass. Och tyvärr måste jag säga min son var då ett "arbetsmiljöproblem". Men tycker då att dom måste kunna erbjuda tex. en sån plats min son fick.

Självklart så borde kommunen erbjuda en plats som både passar barnet och alla andra runt barnet.Bra skrivit PeterDeleter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon