CITAT (Maria H @ 13-05-2009, 17:19)

Weibulls "Stoppar ohyra" Cypermetrin 0,01 vikt-%
OK, hur ofta ska man upprepa, varje vecka eller mer sällan - hur länge tror Du?
Det är mångåriga stora pelargoner och jag vill förstås snart ta ut dem till altanen som redan är befolkad med flera underbara nya pelargoner från Pelargonmuseet på Orust... Men givetvis vill jag inte smitta ner mina nya "bebisar"...
Maria
Framgår det att medlet funkar mot Vita flygare? Annars kan du byta till Provado insektsspray. Viktigt är att medlet verkligen är verksamt mot Vita flygare annars är det ingen mening att spruta.
Du ska absolut inte ställa ut de angripna plantorna med de andra förrän du är säker på att ha fått bort alla djur. Vita flygare är jättebesvärliga just för att de så lätt förflyttar sig och så just att de är svårbekämpade. Utvecklingstiden från ägg till fullbildad är vid 20-25 C ca 30 dagar och det handlar om fyra larvstadier innan de är fullbidade. Därför är det viktigt att vara noggrann och envis. De är väldigt förtjusta i bl a Pelargon.
Tillägg: har kollat Stoppar ohyra och ser att det är verksamt mot Vita flygare. Mitt tips är att du sprutar minst en gång i veckan och eftersom utvecklingsfasen är så lång ska du hålla på minst en månad (30 dagar). Ha plantorna helt isolerade från andra plantor.