Rose
Jag ombads av mina föräldrar att skicka en bukett blommor från oss alla tre till en släkting. Nu säger min mamma att jag skrev under kortet fel. Jag skrev under det
"mammasnamn, pappasnamn & mittnamn".
Mamma säger att &-tecken används enbart om personer som är gifta. Jag skrev så för jag tycker det ser snyggast ut, men hon säger jag borde ha skrivit "och". Har hon rätt?
Aqvakul
Jag har aldrig hört talas om någon sån etikettsregel.

Det enda viktiga är ju att mottagaren förstod vem som skickat blommorna.
Myosotis
Har aldrig hört talas om att det bara skulle användas av gifta personer! Jag använder det och visst är det snyggt.
Meriona
Er släkting vet ju mycket väl vem som är gift med vem, så det är såklart helt oväsentligt var det finns ett och-tecken eller inte. Och jag har inte heller hört talas om denna regel, jag skriver under med M... & F..... och F-et är min son, så då gör jag väl fel också då kanske? angel_not.gif

Jag tror att det är en generationsfråga, jag har krigats med min mor som påstår att jag svär när jag säger att jag är förbannad på nåt, så mitt tips: BRY DIG INTE! flirting.gif
Alba
Jag har inte heller hört talas om någon sådan regel.
Jag tror inte mottagren tänker på hur "och" är skrivet.
Ingrid Zon3
Jag har heller inte hört talas om något sånt.

Däremot har jag förstått att det varken är god etikett eller bevis på social kompentens att påpeka att andras fel.

(Hade min mor sagt nåt sånt hade hon fått skicka blommor själv i fortsättningen. Var inte blommorna och tanken bakom huvudsaken?)
Rose
CITAT (Meriona @ 13-05-2009, 21:10) *
så mitt tips: BRY DIG INTE! flirting.gif

Tack! Det är nog det jag bör göra. Min mamma har en förmåga att göra en stor affär av sånt här, för henne är det viktigt att utåt vara perfekt.

Tack ni andra också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon