NickStone
Hejsan !
Har fått en vindruvsplanta av min sambo ! Vitis Boskoop Glory heter den som jag tänkt ha i växthuset.

Kan man odla den i en stor kruka/hink eller ska jag odla den i marken i växthuset ? bor i vämland och har ingen värme i växthuset måste man ta in den på vintern ?

hälsningar en nybörjare
skogstroll
Vet inte hur din planta vill ha det men själv har jag en rätt kinkig fransk druva som jag satt i jordbädden i växthuset. Jag tror de vill ha lite plats för "fötterna" för de växer väl på rätt bra, så kruka vete 17... Jag täcker min med duk på vintern annars står den ute i kallväxthuset.
4:an
De första två åren hade jag min i en kruka på en inglasad balkong, det gick jättebra! Sedan när jag skaffade koloni med kalldrivhus grävde jag ner den och då tog den sig ännu mer!
NickStone
tacksam för svaren ! jag kör på jordbädd så får vi se vad som händer rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon