Full version: Nu är det knopp i...
Thé
Mme Alfred Carrière, Mary Rose, Zephirine Drouhin och Baron J.B. Gonella. Av dessa har Zephirine kommit längst. Alla står ute och har tillbringat vintern ute.

Fyll gärna på med hur ni har det smile.gif Vi kan även lägga in datum när de slår ut och bilder smile.gif
Kajsa
Självklart, här ska fotas så fort det börjar, men vi har så kallt och blåsigt nu. Längtar efter lite värme.
Erika i Sandviken
Lika här,det är sviiin kallt..Och blåser.
octachoron
Jag har knoppar på en pimpinellros.
Den står i en kruka för tillfället, egentligen skulle den vara utplanterad mycket tidigare men ett kvarliggande snö/istäcke samt elak förkylning satte stopp för planteringen.
Rosen har tillbringat våren i ouppvärmt garage samt de senaste veckorna ute så den är inte så bortskämd.

NU ska det bli roligt att se när den slår ut och vilken färg blommorna har!
Thé
Efter morgonens inspektionsrunda lägger jag till Felicia och Aloha på listan över rosor med knopp. Visserligen väldigt små knoppar än så länge, men i alla fall. Åh, det är så spännande, de flesta rosorna planterade jag i höstas, och så här spännande kommer det aldrig mer att bli!
Ezereht
Johoo... för dom kommer bli större och maffigare och häftigare med åren Thé biggrin.gif

Jag har börjat få blad på mina rosor nu, men dom är små och inga knoppar. Men i dag är det i alla fall varmt.
Anna F
Knoppar på Stanwell Perpetual, Karl förster, Ispahan, Parkzierde, Belle de Crezy, Duchesse de Montebello, Duc de Fitzjames, Alba Maxima, Zepherine Drouhin, Madame Alfred Carriere, Eglantyne och säkert på en del andra också ... Stanwell perpetual slår snart ut.

Anna
Blomstersmurfen
Mina Zepherine Drouhin som jag planterat i en portal verkar ha frusit bort helt. fear.gif

Hur länge ska jag vänta innan jag ger upp och gräver bort dem? I övrigt inga knoppar på någon av alla rosor, men de växer på bra.

Ytterligare en ros är nog död. Awakening. Har två stycken. Den ena ser ut att må hyfsat, trots sorkangrepp. Ska flytta den till ett annat ställe där jag hittills aldrig haft sork.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon