Det här kommer upp i min rabatt som är drygt 1 år gammal så det är inget "gammalt". Jag lämnade kvar Kalla, Ödlekalla och Afr.lilja på det här stället i fjol, tänkte att klarar de sig så är det kul... Men som ni ser på bilden är det MÅNGA knoppar som kommer upp. Nån som vet...??
Sussie F-Flower
14-05-2009, 18:43
Hej Ängla!
Jag tycker i alla fall att växtsättet ser ut att vara någon form av liljor...
Vilken sort kan jag inte svara på. Det kan jag inte ens på mina egna liljor då det varierar rätt så mycket...
Så du menar att jag ska ha....TÅLAMOD
Ett magiskt trädgårdsord som ingen av oss fanatiker förstår oss på...eller
Tålamod - nej, visst är det svårt.
När jag kollar din bild o jämför med mina Afrikas blå, så verkar de inte riktigt vara samma växtsätt, eller?

Hm, nej, det ser verkligen ut som samma. Nehe, då e det bara att vänta o ha just.....tålamod
KarinSKARA
17-05-2009, 08:18
Hej ängla
är du säker på att du inte har någon Rams i närheten av den platsen?
Tycker bilden är rätt lik mina Ploygonatum humile
[attachment=34839:Polygona...umile_1_.jpg]
Karin //
Jooo, nu när du säger det. Jag satte Japansk rams förra året. En mycket liten planta. Men den vissnade ner ganska omgående så den har jag slått bort ur minnet. Kan det vara den som kommer ändå?
Det jag hoppas mest på är att min Ödlekalla ska komma igen. Läste att andra hade den ute över vintern så jag lämnade min också ute.
Men jag ska ha min rams i minnet nu. Tack
Ja, jag ser det nu, det är Japansk rams. Kul att den kom sig. Köpte en liten planta förra året och den verkade dö direkt så jag har glömt bort den. Och nu kommer det minst 10 st. Men synd att min ödlekalla inte har kommit bara. Läste att det var någon som övervintrat sin ute i zon 2, jag bor ju i zon 1.
Tack Karin för tipset på rams.
Sommarhälsningar Anna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.