Ullet
Hur växer gullregn och i vilken jord vill den "bo"? smile.gif Jag tänkte mig mot ett staket och sedan göra två stolpar med armeringsrutjärn mellan. Blir det långa slanor av gullregnet eller vad? Det är ju en kvistig buske nu. *helt borta på gullregn inser jag* Någon som kan hjälpa mig. Läget är bra, ljust hela dagen men inte stekande sol hela tiden.
Christer i Falköping
Har mitt planterat i sandjord, men vet att den trivdes bra i Göteborgs lera också. Tänk på att det med tiden blir ganska så högt och brett (kanske hybridgullregnet blir något mindre) De jag växte upp med i Göteborg var gott och väl sex, sju meter höga. Annars låter ett ljust läge riktigt bra.
Christer.
Aqvakul
Min erfarenhet av gullregn är att det är en mycket anspråkslös växt som klara de flesta jordar och lägen, utom möjligen helskugga.
Visst är det vackert, särskilt när det blommar!
Eva 33c
CITAT (Ullet @ 14-05-2009, 20:59) *
Hur växer gullregn och i vilken jord vill den "bo"? smile.gif Jag tänkte mig mot ett staket och sedan göra två stolpar med armeringsrutjärn mellan. Blir det långa slanor av gullregnet eller vad?

Gullregnet behöver inget stöd i form av armeringsjärn eller annat utan växet som en buske/träd om den får växa fritt. Det finns bilder på gullregnsbågar men då har man nog format växten hårt. Kanske har du blåregn i tankarna, för den växer som klätterväxt.
Gullregnsbilder
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon