Full version: Gammal järntrapp
SidneyB
Hej,
Vi har en gammal järntrapp med fina sidstycken, (borde eg ladda upp en bild men just nu står den upp och ned...)

Min make vill skjutsa hela härligheten till skroten men jag tycker att den är alldeles för fin!

Nu letar jag desperat efter förslag på vad vi kan göra av den!

Det är bara ett trappsteg och sedan en bro, ca 1,20djup men fina räcken på sidorna.

Vad kan jag göra av den?

Tacksam för alla förslag!
Red Top
Om det vore min trapp, som inte längre skulle användas som trapp, skulle jag placera ut den någonstans i trädgården och ha krukor med sommarblommor på själva bron och ev låta något slingra överst längs räcket. Fjärilskrasse, blomman för dagen el liknande.

Men det är jag. Älskar att utnyttja saker som inte längre används till att sätta blommor på/i. smile.gif
SidneyB
Ja, om man hittar på ett bakstycke kunde det t o m bli en sittplats för två! Tyvärr är inte min man så förtjust i att använda saker till vad de inte är...

Men en liten kampanj ska jag drista mig till! Tack.
noora
Jag röstar också för att ha den som slingerstöd/dekoration smile.gif Varför inte göra en "bäck" av blommor som slingrar under bron? Eller en liten "gång" av blommor som leder fram till trappen.
Ingrid Zon3
Om inte annat kan ni väl sälja den på blocket, eller likn? Synd att köra den till skroten tycker jag.
Fru Frö
Jag hade nog ställt den mot en vägg, på ett uthus om det finns något? Sedan hängt ett spröjsat gammalt fönster på väggen där dörren skulle varit, haft spegelglas i rutorna och sedan som tidigare tips planterat slingerväxter vid räckena och ställt krukor på trappstenen - blir dubbel effekt med en spegel bakom , där man dessutom får se sin trädgård ur en helt annan vy genom spegeln. Jättehäftigt tycker jag.......
SidneyB
Åh, det låter vackert!
Myosotis
CITAT (Ingrid Zon3 @ 15-05-2009, 16:38) *
Om inte annat kan ni väl sälja den på blocket, eller likn? Synd att köra den till skroten tycker jag.

Om du ska sälja den, kanske jag kan vara intresserad. Letar efter en liknande trappa.
SidneyB
Javisst! Välkommen till Umeå!
Myosotis
CITAT (SidneyB @ 19-05-2009, 23:02) *
Javisst! Välkommen till Umeå!

laugh.gif Haha okej, jag bor i Skåne. Det var lite långt kanske.
SidneyB
Ev lite långt.. ;-) Synd! Jag har en bror i Ängelholm men en järntrapp är inte riktigt vad man tar med på biltaket på sommarsemestern. Annars hade det kunnat vara ett alternativ. Bättre lycka nästa gång!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon