Lars-Olof Arvids
Tack Ulrica och alla andra för en toppenbra marknad! Nu tycker jag att vi visar våra bilder från den. Här kommer mina:

[attachment=34737:Surte1.jpg]
[attachment=34738:Surte2.jpg]
[attachment=34739:Surte3.jpg]
[attachment=34742:Surte4.jpg]
[attachment=34743:Surte5.jpg]
[attachment=34744:Surte6.jpg]
[attachment=34745:Surte7.jpg]
[attachment=34746:Surte8.jpg]

Olle
*Ulrica*
Jättebra bilder Olle! Kan jag använda några till hemsidan så småningom?

Här kommer mina bilder:

[attachment=34754:098.jpg]
[attachment=34753:097.jpg]
[attachment=34752:096.jpg]
[attachment=34751:095.jpg]
[attachment=34750:094.jpg]
[attachment=34749:093.jpg]
[attachment=34748:092.jpg]

Och så en bild på marknadens finaste blomma:

[attachment=34747:091.jpg]

Jag är så jättenöjd! Jag sålde 95% av det jag hade tagit med mej! tummenupp.gif
Lars-Olof Arvids
Dina bilder var inte dumma heller! tummenupp.gif Du får gärna använda mina bilder till hemsidan om du skriver att det är jag som har tagit dem. Jag sålde säkert åtminstone hälften av det jag hade med mig och är också väldigt nöjd!

Olle
MariaS
Nyss hemkommen, har jag inte hunnit ladda upp mina två bilder.... Hann tyvärr inte ta fler! Sålde drygt 70% av mina växter!

En fantastisk dag som bjöd på bästa vädret! Men efter att ha kört 13 mil enkel resa, känner jag mig rätt slut nu!

Tack allihopa för en underbar dag wub.gif
Meriona
[attachment=34762:MariaS.jpg][attachment=34763:Pelargonsallskapet.jpg][attachmen
t=34764:Ulrica.jpg][attachment=34765:Wilmer.jpg][attachment=34766:Anneli_o_Olle.
jpg]

Det var några av mina bilder. Det var en JÄTTE-trevlig dag, solig om än blåsig. Och jag skulle ju INTE köpa något, men lyckades det tro? whist.gif Så många härliga människor det finns, och banne mej om de inte alla är med i Odlaklubben Väst?! wub.gif

Längtar redan till nästa tillfälle! yaay.gif

[attachment=34768:Dito.jpg]

thanks.gif rose.gif Vackraste rosenbuketten till DitoVerde för den härliga rått-boken, GISSA om den kommer att ligga på bordet och glänsa! wub.gif

Och en till Ulrica som lagt ner så oerhört mycket arbete! rose.gif
EKLO
Tack alla - och givetvis i synnerhet Ulrica - för en finfin Surtedag, i sol och blåst och god stämning, och med så många trevliga snack och växter. Jag tillhör kategorin som blir närmast rörd över att på en så liten yta träffa så många som så hängivet och ömsint odlat fram så mycket fina plantor, och som sedan säljer dem för nästan ingenting.

Och jag som bara skulle titta! Med "Godislådan" full av växter blev det trångt på fullsatta bussen hem, men det gav munter stämning med alla medresenärers kommentarer om frakten!
Meriona
Tihi det kan jag gott tänka mig! giggle.gif Vad gör man inte för att få igång ett samtal? flirting.gif
CillaM
Tack alla för en bra och flytande dag! Jag vill speciellt tacka Ulrica, och även MariaS, som så grundligt planerat och donat med att allt skulle funka. Och det gjorde det allt! Själv ser jag ut som ett stoppljus, ett rött sådant, i ansiktet. Solen gav mig mer rödfärg under några få timmar än vad som är brukligt. Här är mina bidrag, alldeles i början, innan marknaden öppnade.
mojan
Jag blir lite avis ni verkar ha haft jättekul. smile.gif
Meriona
Det är bara förnamnet, Mojan. Nästa gång dyker du väl upp? tongue.gif
Cathis
Så trevligt ni verkar ha, kul att se lite foton smiley_small_hug.gif
Solstorm
Snälla ni, gå in och titta på länken vad vi skrev från 22 februari kl 17

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=81673&st=0

Här kommer bilderna på vår absolut vackraste försäljare. Och jag köpte frön precis som jag lovade.

[attachment=34835:Maj_038.JPG][attachment=34836:Maj_042.JPG][attachment=34837:Ma
j_047.JPG]
NinaVästerplana
Tack för att ni skapat möjligheten för oss ickeså-männsher o få köpa av alla er så-männsher.... Jag gjorde slut på alla pengarna men kom hem med växter jag trånat efter o aldrig trott jag skulle komma över... o dessutom för en mycket billig peng!
Hoppas detta blir bakluckeloppis även nästa år.... jag ska i alla fall börja lägga undan lite pengar varje månad så jag är stadd vid kassa.... för jisses vad det fanns fast jag inte kom förrän vid 12 o blev tvungen o åka redan vid 13....
Nästa år får jag se till o masa mig upp en timme tidigare!
Tacksamma o soliga hälsningar från en supernöjd
NinaVästerplana
PS
Vad som kunde va kul vore om det fanns en liten enkel namnskylt vid varje säljare.... så man vet ursprunget på sin planta. Det räcker ju med användarnamnet på forumen om man nu inte vill skylta med sitt eget...
Nina
*Ulrica*
CITAT (NinaVästerplana @ 17-05-2009, 08:47) *
Vad som kunde va kul vore om det fanns en liten enkel namnskylt vid varje säljare.... så man vet ursprunget på sin planta. Det räcker ju med användarnamnet på forumen om man nu inte vill skylta med sitt eget...
Jag hade en JÄTTESTOR skylt på bröstet med namn och forumavatar. Flera andra av oss hade också sina Odlaknappar! Men en liten skylt på bordet för de som vill är kanske en idé!
MariaS
Nu har jag äntligen hunnit ladda ur kameran från igår. Jag hann tyvärr inte ta mer än två bilder, strax innan vi "startade".

[attachment=34891:loppis1.jpg][attachment=34892:loppis2.jpg]

På den första bilden kan man faktiskt ana hur många vi var i alla fall...
Wilmer
Så kul att se bilder från den stora dagen! Att Eklo kunde klä sig så perfekt enligt beskrivningen rotfl.gif det hade jag missat. Duktigt! Tack för ett jättejobb som främst Ulrica lagt ner. Nästa gång något sådant här inträffar hoppas jag ha fler växter att bidra med. Jag verkar inte leva på samma breddgrad som er andra, mina växter har knappt kommit ur jorden happy.gif eller har alla växthus? Fröer har jag i mängd, men lite sent att få folk intresserade av dem tror jag. Kul att se er alla.
Monaxe
ojoj oj, ni verkar ha haft mycket att göra aoch dessutom jättekul!
Det känns inte alls kul att inte varit med...

nästa år kanske...
*Ulrica*
Nu har jag uppdaterat hemsidan med bilder.

Jag har lånat bilder från er andra också. Är det fler som vill ha sitt namn med så får ni säga till!

www.tradgardsmarknad.se
NinaVästerplana
CITAT (*Ulrica* @ 17-05-2009, 09:03) *
Jag hade en JÄTTESTOR skylt på bröstet med namn och forumavatar. Flera andra av oss hade också sina Odlaknappar! Men en liten skylt på bordet för de som vill är kanske en idé!

Hej Ulrica!
Jag hade nog fel fokus..... såg inte dig blush.gif ! Nästa år ska jag komma tidigare.... ta foton... ha mer pengar.... o åka hem senare... men framför allt, se mig om bland människorna! Tack för ett jättetrevligt bakluckeloppis!
Ha´t himla gôtt tills nästa år
NinaVästerplana
Memoria
Hej,

Vill också tacka för en trevlig trädgårdsmarknad!
Fick med mig många plantor hem, bla fjädernejlikorna från Olle :-)

Skriver inte så mycket i forumen, men kikar in då och då.

Hoppas på att det blir lika bra nästa år!

//Memoria
Jolijoli
Jag är nog så avund som man kan bli yes.gif

Jag kunde inte komma eftersom jag var bortrest men jag tog för givet att det skulle bli fler tillfällen i år!? sad.gif
Lars-Olof Arvids
Tyvärr blir det nog inga fler marknader i Odlaklubbens regi i år. Men jag kan rekommendera Trädgårdsamatörernas stora marknad i Regementesparken (I 17) i Uddevalla den 13/6, som också är väldigt trevlig.

Olle
ingrid fuxwall
Men har jag fel när jag skriver att det brukar vara en växtförsäljning i Kungälv under hösten? Vad säger Eva i höga?

ingrid
MariaS
Det blir en träff här hos mig i höst annars... Perennbytardag med "sticklingtjuvning".
Monaxe
CITAT (MariaS @ 30-05-2009, 17:18) *
Det blir en träff här hos mig i höst annars... Perennbytardag med "sticklingtjuvning".

Å Maria,det låter intressant, jag missade ju träffen hos dej i september, (var ju tvungen att åka till karibien whist.gif ) men jag ser verkligen fram emot att tjuva lite sticklingar här och var och av allt och alla.....
Lars-Olof Arvids
CITAT (ingrid fuxwall @ 29-05-2009, 21:26) *
Men har jag fel när jag skriver att det brukar vara en växtförsäljning i Kungälv under hösten? Vad säger Eva i höga?

ingrid

Ja, det undrar jag också. Någon växtförsäljning i Kungälv kan jag inte minnas att Odlaklubben har haft, men däremot har Kungälvs trädgårdsförening haft trädgårdsfest med växtmarknad både vår och höst de senaste åren. I år flyttades vårens trädgårdsfest från Bergfeltska trädgården till Strandgatan nere vid älven, eftersom man inte ville att Bergfeltska skulle bli så nertrampat. Kanske var det detta som gjorde att både säljare och köpare/besökare var betydligt färre nu än tidigare, även om min försäljning gick väldigt bra. Hur man vill ha kommande trädgårdsfester/växtmarknader har diskuterats mycket i föreningen och är säkert inte klart än. Jag är ju med i föreningen och skriver här när jag får besked, om inte Eva hinner före.

Olle
MariaS
CITAT (Monaxe @ 30-05-2009, 17:29) *
Å Maria,det låter intressant, jag missade ju träffen hos dej i september, (var ju tvungen att åka till karibien whist.gif ) men jag ser verkligen fram emot att tjuva lite sticklingar här och var och av allt och alla.....

confused.gif Har inte haft ngn träff här ännu, men årets är planerad till i september i alla fall biggrin.gif
Monaxe
CITAT (MariaS @ 01-06-2009, 09:45) *
confused.gif Har inte haft ngn träff här ännu, men årets är planerad till i september i alla fall biggrin.gif

Jag menade ju förstås i din butik....
MariaS
CITAT (Monaxe @ 01-06-2009, 19:32) *
Jag menade ju förstås i din butik....

slap.gif Ja just det ja, men det var inte så många andre som kom heller, så det hade jag förträngt! (Det kom 2 odlaiter!?)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon