Full version: Glad överraskning!
Pia L
Jag skulle ta fram krukorna som vi hade penséer i förra året för att sätta nya, nu hade sambon varit lite lat för omväxlings skull så han hade bara ställt in dom i ett fristående kallgarage.
Krukjorden var fortfarande mycket blöt efter höstens regn och dessutom så hade inte ens hälften av blommorna dött, snarare tvärtom, det var grönt i mer än halva krukan och knoppar på några utav dom.
Det är inte självsådda, det är dom alldeles för stora och långa för, dom har helt enkelt övervintrat i kallgaraget.
Om man hade vetat det alla år som man kastat gamla Penséer.
Är det fler därute som övervintrat sina?
DykUnderYtan
Mina har också överlevt vintern vissa år, tidigare år på balkong men i år ute i trädgården i en kruka. Dessutom brukar de fröså sig ganska duktigt så jag brukar få sensommarblomning på dem också. smile.gif
ingrid fuxwall
Vad trevligt för dig/Er!
beingbetty
Hej

vad kul! Jag sitter precis och funderar på om jag ska plantera ut mina. Men då kanske jag kan sätta in dem i garaget istället. Behöver de verkligen inget ljus?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon