|
Jag har mailat Felix matte och hon tänker inte vara kvar på forumet längre. Jag tycker att det är tråkigt att det blev så här! Ville få säga det.
 Jag kommer att sakna henne JÄTTE mycket. Det här känns inte bra. H Anne
Alexandra
09-10-2003, 07:00
Vad hände?
Ingrid på Västkusten
09-10-2003, 07:04
Den tråden är raderad Alexandra.....av webmastern.
Hälsar Ingrid
Felix matte snälla försvinn inte
Och jag tycker inte det känns bra med den snålblåst som Adri-Anne helt oförskyllt hamnade i.
Tycker att det är tråkigt att sånt här händer på detta fina forum. Tycker också att Felix matte ska vara kvar här.
Pia
Otroligt! Felix matte hade helt rätt om Hannele. Jag har fått trevliga svar från Hannele också. Men första gången jag var inne på det här forumet fick jag ett svar från henne så jag trodde uppriktigt att hon hade problem av något slag. Nedvärderande och besservisser, så uppfattande jag henne som person. Någon pratade om språknyanser i skriftspråk, javisst, just skriftspråk avslöjar en person väldigt mycket. Det spelar ingen roll hur mycket kunskap man besitter, men att förmedla dessa till omvärlden på ett ödmjukt sätt är att föredra tycker jag. Stanna kvar Felix matte!!
Nä, nu tycker då jag vi lägger allt gammalt groll åt sidan! ALLA ska kunna känna sig välkomna på vårt forum! Vi måste kunna lämna allt detta åt sidan och gå vidare! De som varit i konflikt med varandra måste kunna gå vidare! Det är ju inget tredje världskrig som startats ändå......?! Jag vill vara kvar och hoppas att alla ni andra också vill vara med på detta unika forum för oss växtintresserade! /Ann-Louise i Umeå
 Jag hänga visst inte riktig med men kan inte de berörda tala ut med varandra?och glömma allt groll?Kan inte du stanna kvar Felix Matte?  Det var många frågor på en gång,jag hinner inte alltid och läsa alla inlägg här,idag är jag ledig och har tid. MVH.Renate
Hannele
09-10-2003, 09:33
"Jag har fått trevliga svar från Hannele också. Men första gången jag var inne på det här forumet fick jag ett svar från henne så jag trodde uppriktigt att hon hade problem av något slag. Nedvärderande och besservisser" Mitt 'störda' svar till Mona , fakta bekräftades av Åsa i Mälardalen.
Det är väldigt många som mår dåligt just nu.
Ingrid på Västkusten
09-10-2003, 09:46
Inte ta sidor nu! Tråden har raderas av webmastern och att ta sidor om vem som hade rätt eller fel gagnar INGEN - allra minst detta Forum!
Bettson
09-10-2003, 09:52
Jag är fullkomligt övertygad om att någon startat detta bråk i kulisserna och sitter och har lite roligt åt oss alla med vår frustration, ledsenhet och ilska. Adri-anne, Felix matte och Hannele har hamnat i stormen öga.
Jag tycker otroligt synd om alla tre. Det bästa vi kan göra är att inte låta oss provoceras till att fortsätta världskriget. Förmodligen är det en gäst som driver med oss alla och sitter hemma vid sin dator och roar sig på vår bekostnad.
Adri-anne fortsätt och skriv som du alltid gjort. Du har alltid uppfattats som vänlig och uppmuntrande.
Felix matte skulle jag sakna oerhört mycket. Du har alltid försökt hyfsa debatten om den blivit lite spetsig. De flesta har accepterat det för att du är en sådan vänlig själ.
Hannele är en frisk fläkt i tillvaron. Kunnig, rolig, slagfärdig, ironisk. Ibland får hon mig att sätta kaffet i vrångstrupen men det är bra att känna att man lever. Det pratas om nyanserna i språket. Om jag inte missuppfattat något jag läst från annan sajt så har Hannele en annan språklig bakgrund än den Svenska. Därför kan hennes sätt att uttrycka sig missuppfattas. Jag vill ha även henne som skribent här hos oss, hon skulle fattas oss.
Att någon feg anonym person skickar anonyma mail till medlemmarna på denna sajt och försöker skapa missämja och irritation mellan oss är så lågt så det finns inte ord för det.
När man får ett anonymt mail som man märket kommer från någon som läst denna sajt så börjar ju hjärnan gå på tomgång. Jag skulle själv inte kunna få bort tankarna på vem det skulle kunna vara. En liten meningsskiljaktighet kan ju göra ett misstankarna riktas åt helt fel håll.
Jag har en önskan. Observera att det är en önskan ingen befallning jag kan med mitt skriftspråk lätt uppfattas så.
Jag önskar att alla avstår idag från att välja sida och uttala för och emot någon. Jag önskar att många, många ropar efter alla tre så att alla är med oss i kväll. Jag önskar att vi kan lägga detta bakom oss.
Jag hoppa få se ett litet meddelande: Hej vi är här igen.
En hoppfull Bettson
Hannele
09-10-2003, 09:57
Jag har fått en förklaring, varför skrivet ord kan uppfattas så olika. Att väga sina ord med guldvåg, räcker inte alltid....
Jag vill prata om saker, lösa trädgårdsproblem - inte diskutera människor. Vem vågar svara i fortsättningen?? Vem har lagom mycket kunskap, vem har det rätta språket?
"Förmodligen är det en gäst som driver med oss alla och sitter hemma vid sin dator och roar sig på vår bekostnad." Måste man inte vara medlem för att kunna skriva/skicka inlägg? Tråkigt med allt bråk. Inte lika kul att gå in på odla längre tyvärr, man törs inte vara spontan. Jag är inte konflikträdd, tycker bara att det är så onödigt på en site om växter....
Mariann
09-10-2003, 10:16
Jag föstår inte varför folk är så snarstuckna??? Det tog inte lång stund förrän personliga påhopp började igen(precis som Hannele säger). Ibland undrar man om det är hätska diskussioner folk vill ha . Ingemar har sagt att det inte går att maila anonymt, så de som fick elaka mail vet från vem det är! Det här börjar bli som Isareal - Palestina konflikten, människor som inte kan förlåta, glömma o gå vidare! Somliga gör så gott dom kan återkommer o skriver, andra orkar inte just nu, varför kan vi inte acceptera det? Sluta tjaffsa om detta nu det gör inte saken bättre precis som Ingrid säger.
CITAT (Bettson @ 09-10-2003, 10:52) Jag är fullkomligt övertygad om att någon startat detta bråk i kulisserna och sitter och har lite roligt åt oss alla med vår frustration, ledsenhet och ilska. Adri-anne, Felix matte och Hannele har hamnat i stormen öga.
Jag tycker otroligt synd om alla tre. Det bästa vi kan göra är att inte låta oss provoceras till att fortsätta världskriget. Förmodligen är det en gäst som driver med oss alla och sitter hemma vid sin dator och roar sig på vår bekostnad.
(---)
Att någon feg anonym person skickar anonyma mail till medlemmarna på denna sajt och försöker skapa missämja och irritation mellan oss är så lågt så det finns inte ord för det.
När man får ett anonymt mail som man märket kommer från någon som läst denna sajt så börjar ju hjärnan gå på tomgång. Jag skulle själv inte kunna få bort tankarna på vem det skulle kunna vara. En liten meningsskiljaktighet kan ju göra ett misstankarna riktas åt helt fel håll.
Jag har en önskan. Observera att det är en önskan ingen befallning jag kan med mitt skriftspråk lätt uppfattas så.
Jag önskar att alla avstår idag från att välja sida och uttala för och emot någon. Jag önskar att många, många ropar efter alla tre så att alla är med oss i kväll. Jag önskar att vi kan lägga detta bakom oss.
Jag hoppa få se ett litet meddelande: Hej vi är här igen.
En hoppfull Bettson Jag tycker att det hela "mystifieras" på något vis av vissa. Som jag uppfattat det seglade "detta bråk" upp efter att Adri-Anne mycket saktmodigt bad om ursäkt för om vi kunnat uppfatta henne som skrytsam. Detta föranleddes av någon Odla-användare tillskrivit henne privat och kallat henne för "uppblåst skrythuvud". Jag tar för givet att Adri-Anne också kunde se den tillskrivarens användarnamn. Sedan skrev Hannele: "Hej Ann, det är nog dålig tröst, men jag har också fått privata mejl, att jag är en ironisk, elak och diktatorisk besserwisser... av samma personer som sänder dej kramar här." Och så kröp det fram att avsändaren i det fallet var 'Felix matte', vilken också publicerade brevet. Sedan upplever jag att "fallen" sammanblandades av vissa skribenter här, så att det felaktigt framstod som att Adri-Anne på något sätt skulle varit inblandad i 'Felix matte'/Hannele-affären. Och det fälldes tämligen nedsättande omdömen om dem alla tre i klump, något som jag befarar att Adri-Anne kan ha tagit mycket illa vid sig av.
Ingrid på Västkusten
09-10-2003, 10:37
Ja jag ångrar jag skrev något .... slut från mig.
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 09-10-2003, 11:37) Kan vi låta det sova nu? Varför ska vi "låta det sova" bara för att du berättat din version???
Charlotte V
09-10-2003, 10:43
Jag har missat hela debatten från början, men rent generellt tycker jag att det är oförsvarligt när vuxna människor praktiserar jante-lagen. Om man tycker att man har jordens snyggaste trädgård - varför skulle man inte få säga det då? Det kanske ÄR jordens snyggaste trädgård!
Varför ska man inte få glädjas åt sådant man har eller har gjort och få tala om det för andra? Om någon tycker att det är drygt eller larvigt - varför måste man tala om det då? Det kan ju knappast vara för att glädja den personen!!!
Varför ska man inte kunna dela med sig av sin kunskap utan att be om ursäkt eller behöva linda in sig i gulliga formuleringar med blommor och hjärtan och smileys för att upplevas som "ofarlig" eller t o m snäll??? Det är ju jättegulligt, men alla har ju inte den stilen.
Måste vi alla släpa oss runt i bottenleran i livets plaskdamm och få på nöten så fort någon sticker näsan över vattenytan?
Varför måste alla var lika?
Får jag på nöten nu när jag stuckit ut hakan så här, tro?
Charlotte
Hannele
09-10-2003, 10:46
Posse har uppfattat det rätt.
Flera har fått påhopp... Man mår väldigt väldigt dåligt... det begriper inte den som inte blivit utsatt. Vem vill stå här och berätta, att man i viss mån är mobbad?? Att man får även anonyma elaka melj - men dem slänger man så fort man kan! Ingen! Utom Adri-Anne och jag - som ville få någon sorts slut på det. Nu har det gått tre veckor, jag börjar komma på fötter igen, men... många mår dåligt.
Mariann
09-10-2003, 10:49
CITAT (Posse @ 09-10-2003, 11:42) CITAT (Ingrid på Västkusten @ 09-10-2003, 11:37) Kan vi låta det sova nu? Varför ska vi "låta det sova" bara för att du berättat din version??? För att vi måste gå vidare, annars är det stor risk att denna tråd också urartar Folk som måste förklara sig, hålla med än den ena än den andra mm och då lär det gå käpprakt åt skogen igen här på forumet. Vill vi det äen en gång? Hade vi inte lärt oss nått förra gången eller?
Jag skrev inte inlägget för att alla skulle börja träta!!! Två blev osams, den ena vill inte vara kvar längre och jag har uttryckt till Felix matte att jag vill att hon skall stanna, jag hoppades väl någonstans på att fler skulle göra detsamma (vilket några också gjorde, tack för det  ). Men inte börja träta igen!!!! Det räcker väl med att en droppat av och lämnat en tomhet efter sig? Vi vill väl ha alla kvar här? Jag vill i alla fall ha kvar alla här, med alla sina olikheter!! Om ni också vill det så tycker jag att vi slutar träta nu!
*Felix matte*
09-10-2003, 11:00
CITAT (Hannele @ 09-10-2003, 11:46) Posse har uppfattat det rätt.
Flera har fått påhopp... Man mår väldigt väldigt dåligt... det begriper inte den som inte blivit utsatt. Vem vill stå här och berätta, att man i viss mån är mobbad?? Att man får även anonyma elaka melj - men dem slänger man så fort man kan! Ingen! Utom Adri-Anne och jag - som ville få någon sorts slut på det. Nu har det gått tre veckor, jag börjar komma på fötter igen, men... många mår dåligt. Först och främst önskar jag att Moderatorn plockar bort denna tråd. Sedan Hannele. Vi är fler som fått elaka mail , jag också. (överraskad?) 1 (ett) PM har jag under min tid på Odla, skickat till person som inte själv först PM.at mig och det PM var till dig och det har alla fått läsa. Besservisser har jag inte kallat någon (rätt ska vara rätt) Om denna tråd försvinner så vet ni att det är jag som bett om det. Vill också säga att jag inte mailat Webbmaster tidigare i denna infekterade debatt. Anledning att jag tittade in här idag, är att jag fick medd. att tråden startats. Ha en bra dag allihopa.
Hannele
09-10-2003, 11:07
"Sedan Hannele. Vi är fler som fått elaka mail , jag också. (överraskad?)"
Det vet jag, därför jag trädde fram, för att ingen ska känna sej ensam. Det är tufft nog som det är. Jag har aldrig nämnt några namn.
*Felix matte*
09-10-2003, 11:21
CITAT (Ti bee @ 09-10-2003, 11:58) Jag skrev inte inlägget för att alla skulle börja träta!!! Det förstår jag så väl
Adri-Anne
09-10-2003, 11:28
CITAT (Mariann @ 09-10-2003, 11:16) Jag föstår inte varför folk är så snarstuckna??? Det tog inte lång stund förrän personliga påhopp började igen(precis som Hannele säger). Ibland undrar man om det är hätska diskussioner folk vill ha . Ingemar har sagt att det inte går att maila anonymt, så de som fick elaka mail vet från vem det är! Det här börjar bli som Isareal - Palestina konflikten, människor som inte kan förlåta, glömma o gå vidare! Somliga gör så gott dom kan återkommer o skriver, andra orkar inte just nu, varför kan vi inte acceptera det? Sluta tjaffsa om detta nu det gör inte saken bättre precis som Ingrid säger. [QUOTE] Vad är detta? Går inte att skicka anonyma mail? Om jag får ett mail på min egen mailadress hemma. I mailadressen står inget namn och skrivaren har inget namn eller nicknamn som underskrift, hur skall jag då veta vem det är. Och hur skall man spåra en sådan? Jag förstår nu att jag nu har gjort något väldigt dumt, jag sparade inte dessa förbaskade mail. Jag var en idiot, jag skulle slängt dom upp till allmänt beskådande. Nu sitter jag ännu värre i klistret Jag kan inte bevisa ett jota. Detta har bara blivit för mycket, nu orkar jag inte längre. Tack Posse för att du var den enda som brydde dig. Gamlemor fick så rätt." Det är tystnaden som är farligast"
*Felix matte*
09-10-2003, 11:48
" Det är tystnaden som är farligast"
Ann! Jag har inte varit in här och läst , så jag vet inte vad allt som har skrivits, men jag har skrivit till dig på din hemsida. Kram från mig:wub:
CITAT (Ti bee @ 09-10-2003, 11:58) Jag skrev inte inlägget för att alla skulle börja träta!!! Två blev osams, den ena vill inte vara kvar längre och jag har uttryckt till Felix matte att jag vill att hon skall stanna, jag hoppades väl någonstans på att fler skulle göra detsamma (vilket några också gjorde, tack för det :) ). Men inte börja träta igen!!!! Det räcker väl med att en droppat av och lämnat en tomhet efter sig? Vi vill väl ha alla kvar här? Jag vill i alla fall ha kvar alla här, med alla sina olikheter!! Om ni också vill det så tycker jag att vi slutar träta nu! Ska man "sopa under mattan" eller "rensa luften"?  Jag blir förbluffad över flera skribenters kommentarer här. Är det en "träta" att försöka redovisa korrekt och reda ut det och vad som har hänt?
 Åhh suck. Jag tycker nog att det här liknar en träta och ärligt talat tror jag inte att luften kommer att rensas av den här diskussionen. Jag har bett moderatorn att ta bort mitt inlägg, för det var inte min avsikt att riva upp det infekterade grälet igen. Min avsikt var att förhindra att en forumsdeltagare lämnade forumet. Om du vill debattera rätt och fel och "redovisa korrekt" så får du öppna ett eget inlägg.
Mariann
09-10-2003, 12:16
Det finns alltid människor som älskar att diskutera för diskuterandets skull. Sedan hade jag ingen aning om at det var på din privata mail det kommit elaka mail. Hade den uppfattningen att det var genom odla.nu man mailat dig (Anne)eller om det nu heter PM. . Minsta missförstånd görs till en jätte fjäder just nu, allt är så infekterat att det går inte att "prata" om det. Denna tråd lär inte lösa det tvärtom!!Det handlar inte om att sopa under mattan, det handlar om att släppa allt!
CITAT (Ti bee @ 09-10-2003, 13:05)  Åhh suck. Jag tycker nog att det här liknar en träta och ärligt talat tror jag inte att luften kommer att rensas av den här diskussionen. Jag har bett moderatorn att ta bort mitt inlägg, för det var inte min avsikt att riva upp det infekterade grälet igen. Min avsikt var att förhindra att en forumsdeltagare lämnade forumet. Om du vill debattera rätt och fel och "redovisa korrekt" så får du öppna ett eget inlägg. Personligen tycker jag att det vore mycket, mycket olyckligt att radera den här tråden där saker och ting verkligen klarläggs! Fastän det verkar inte alla vilja...
Nej naturligtvis så har jag intresse av att allt fortsätter vara riktigt eländigt (missa inte min ironi)!
För övrigt så är detta slutdiskuterat för min del.
Snarstucken eller ej! Nu återgår jag till mina trädgårdsböcker och andra sajter på nätet om trädgårdar. Det här är så otroligt barnsligt och jag ångrar att jag gjorde ett inlägg i debatten. Lycka till Hannele, Felix matte och alla ni andra. Försök hålla sams och var trevliga mot varandra istället. Det handlar ju om växter här, inte om att överleva! Ni är så otroligt duktiga allihop! Ha det så bra och tack för alla bra tips och svar jag fått under den korta tid jag varit med. Ett speciellt tack till Cilla.
CITAT (Adri-Anne @ 09-10-2003, 12:28) Vad är detta? Går inte att skicka anonyma mail? Om jag får ett mail på min egen mailadress hemma. I mailadressen står inget namn och skrivaren har inget namn eller nicknamn som underskrift, hur skall jag då veta vem det är. Och hur skall man spåra en sådan? Jag förstår nu att jag nu har gjort något väldigt dumt, jag sparade inte dessa förbaskade mail. Jag var en idiot, jag skulle slängt dom upp till allmänt beskådande. Nu sitter jag ännu värre i klistret Jag kan inte bevisa ett jota. Detta har bara blivit för mycket, nu orkar jag inte längre. Tack Posse för att du var den enda som brydde dig. Gamlemor fick så rätt." Det är tystnaden som är farligast" Trevligt att se dig här igen, Adri-Anne! Det var alltså inte PM genom Odla, utan istället vanliga email du fått? Isåfall kan det finnas en möjlighet att de inte är definitivt raderade - de kan ligga kvar i "Deleted Items" e.dyl. i väntan på slutlig radering. I mailens "tekniska huvud" kan det framgå intressanta uppgifter....
hej, Och jag som inte fått ett endaste argt PM eller elakt mail!
CITAT (Virgo @ 09-10-2003, 13:47) hej, Och jag som inte fått ett endaste argt PM eller elakt mail!  fniss virgo det skulle du kanske fått ibland flåt jag skojjar
Mariann
09-10-2003, 13:15
Inte jag heller men däremot en massa skit mail om förstoringar av div kroppsdelar. Men det värsta jag fått är erbjudande om barnporr, de mailen har jag vidarebefodrat till polisen men ej fått svar Fast de kan väl inget göra i vanlig ordning
birgitek
09-10-2003, 13:52
Med risk att trampa nån på tårna, men HERREGUD vad håller ni på med.....? Birgit Ek
Hannele
09-10-2003, 14:09
Virgo och oldwolfie, ni har helt rätt; vi får inte sluta att skoja.
Och vi måste kunna prata om saker, lösa problem - inte diskutera människor.
Adri-Anne
09-10-2003, 15:39
Tack än en gång Posse. Hur gör jag för att se om mailet inte är definitivt raderat? På Deleted finns det inte. Finns det några andra ställen jag kan leta? Vad menar du med "dylikt?" Jag är så korkad när det gäller datorn. Ann.
"När man bli provocerad är det viktigt att inte låta sig provoceras"
Det är ett motto jag tror vi alla till mans och kvinns kunde försöka följa. Själv har jag försökt följa det länge, med växlande framgång - det är inte lätt när man som jag är snarstucken och har lätt för att snabbt slänga ur mig fräna och ironiska svar. Så huta gärna åt mig om jag misslyckas följa mottot.
Micke
Kära vänner! Jag tycker att det är jättehemsk att gamla duktiga trevliga skribenter vill lämna odla. Jag har inte läst den raderade tråden så jag kan inte uttala mig om den. Visst går det att manipulera avsändaren på ett vanligt mail, hur det funkar med odlas medelandeserver vet jag inte! Jag har många vänner som har drabbats av mail med manipulerad avsändare så jag sällar mig till dem som menar att det går tyvärr! Hur mycket kunskap som krävs vet jag inte. Jag kan bara säga att för att nätaktiviteter ska funka bra krävs bra och tydliga regler. Jag är med på en välfungerande maillista. På den listan har vi bland annat regeln att om man är arg på någon så mailar man den privat och blandar inte in andra i det! Blir det bråk på listan, så ska man hålla sig utanför det och så skriker listmostern snabbt stopp för annars funkar det som en snöbolle ungefär och genererar både sårade personligheter och kopiösa mailmängder. I ett sånt läge fick jag 120 mail på en dag  . Helt klart för mycket! Visst kan det finnas personer som njuter av att skapa konflikter mellan andra. Jag har många gånger sett hur en patient fyller en personalgrupp med konflikter. Inom psykiatrin får vi hantera sånt titt som tätt därför blir det en självklarhet att det kan vara så. Det sitter någon person som är ond och följer våra diskussioner här och njuter av få forumister att bli ovänner. Låt då istället inte det kräket förstöra vår glädje här på forumet utan låt vår glädje istället blomma som våra trädgårdar gör om sommaren. På det viset förlorat sabotagekräket. Den personen är säkert en stackars lägenhetsboende utan ens en vettig balkong på 32 våningen utan hiss. Sabotagekräket har en fördel han är samma men vi får nya hela tiden som vi måste lära upp i läran! Snälla Felix matte stanna kvar! inte för att vinna över kräket utan för att du skriver mycket och bra. Du har kanske hamnat i skottlinjen just för att du är en sådan typ som många gillar! Jag gillar dig i alla fall. Och snälla alla andra som är trötta och slitna och som kanske känner att nu lägger jag av. Tänk en gång till innan ni gör det. Tänk på vem som vinner om ni lämnar, det är ju inte forumet i alla fall!!!! Styrkekramar till alla drabbade!!!!!
Nja...
Jag är inte så förjust i det här återkommande pratet om "ondska", det blir så uppskruvat. Men visst - jag har ju inte sett de anonyma PM:en så den biten vet jag inget om; där kan det ju vara någon mysko person i farten.
Men vad gäller inläggen som varit här på forumet tycker jag inte att jag har sett någon ondska, bara vanliga människor som har sina olikheter och som känner och reagerar och hamnar lite snett ibland. Sånt händer. Och med det tycker jag att alla vi som inte blivit drabbade kan låta oss nöja och hoppas att alla vill stanna kvar för nya roliga trädgårdsdiskussioner.
CITAT (Adri-Anne @ 09-10-2003, 16:39) Tack än en gång Posse. Hur gör jag för att se om mailet inte är definitivt raderat? På Deleted finns det inte. Finns det några andra ställen jag kan leta? Vad menar du med "dylikt?" Jag är så korkad när det gäller datorn. Ann. Tack för tack! Jag skrev "dylikt" för att det jag skrev var ett exempel från epostprogrammet Outlook Express; där finns en box som heter "Deleted Items" där det som man "deletar" normalt först hamnar i - en slags "ångerbox". Men sedan kan man visst själv ställa in Outlook Express så att det automatiskt "tömmer" "Deleted Items" när man stänger av programmet. Liknande funktion brukar väl finnas även på webbmail och antagligen också på andra epostprogram. På webbmail brukar det nog vara en "soptunna" som töms automatiskt t.ex. en gång om dygnet. Och fann du inga mail i "ångerboxen" "-tunnan" är de nog utplånade. Kör du Outlook Express bör du nog vara mycket, mycket försiktig enär det är epostmasktillverkarnas verkliga favorit.
rosettei
09-10-2003, 17:05
CITAT Vad är detta? Går inte att skicka anonyma mail? Om jag får ett mail på min egen mailadress hemma. I mailadressen står inget namn och skrivaren har inget namn eller nicknamn som underskrift, hur skall jag då veta vem det är. Och hur skall man spåra en sådan? Jag förstår nu att jag nu har gjort något väldigt dumt, jag sparade inte dessa förbaskade mail. Jag var en idiot, jag skulle slängt dom upp till allmänt beskådande. Nu sitter jag ännu värre i klistret Jag kan inte bevisa ett jota. Detta har bara blivit för mycket, nu orkar jag inte längre. Tack Posse för att du var den enda som brydde dig. Gamlemor fick så rätt." Det är tystnaden som är farligast" Här kommer en liten länk om mail Lite att läsaTyvärr kan jag inte svara på din fråga om hur man letar reda på delatade mail.
Adri-Anne
09-10-2003, 17:09
Tack för snabbt svar. Vi har inte soptunna och ångerbox. När jag får mail som jag inte vill ha, tar jag bort det med Delete, sedan hamnar det i Deletet Items och där kryssar jag ut det. Men någon sade engång för mig , att det gick att gå in på hårddisken och hitta inkommande och skickade mail. Är det svårt?
rosettei
09-10-2003, 17:13
ops, här går det undan, det har jag ochså hört....
kerstin z5-6
09-10-2003, 18:58
Ja det kan gå -ska höra med den mer initierade sonen och återkommer -har du alltså kryssat ut mailet ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|