|
Full version: Ett par frågor
AnneMysan
17-05-2009, 09:37
Försöker lista ut hur vissa saker fungerar här, och har fått/hittat svar på mycket. MEN hittar inte de här: Kan man markera och spara inlägg, som man är mycket/mest intresserad av? Oavsett om man skrivit, eller inte, i dom. Vad betyder = är skillanden mellan "Snabbsvar" och "Skriv svar"? Album. Hur lägger man in foton under respektive kategori? Är det foton från det egna Albumet kanske? Hoppas ni förstår mina frågor, för jag är en nyfiken själ, och vill vara med överallt Tackar på förhand
Myosotis
17-05-2009, 11:49
CITAT (AnneMysan @ 17-05-2009, 10:37)  Vad betyder = är skillanden mellan "Snabbsvar" och "Skriv svar"? Snabbsvar går snabbare om man har en långsam uppkoppling, för det öppnas ingen ny sida. När du väljer "skriv svar" har du fler valmöjligheter såsom teckensnitt, storlek osv. Bara att prova sig fram. Resten vet jag inte. Det där med album är jag inte alls bra på. Jag klickar på "Hämta albumbilder", sen på "Skapa album och ladda upp bilder här". Där kan du skapa album och sedan välja i vilket du vill ladda upp en bild. Men jag tror att det finns många sätt som kanske är enklare också.
I snabbsvar har du inte lika många möjligheter som i det andra alt. Om du jämför raden här ovan skrivrutan i båda svaren så ser du skillnaden. Snabbsvar Längst ner i alla trådar finns en knapp med texten "Snabbsvar". Ett klick på den knappen öppnar ett enkelt svarsformulär längst ner på sidan. Möjligheterna till formatering av texten m.m. är begränsade men användningen av snabbsvar sparar en hel del tid. Under "Foruminställningarna i din kontrollpanel kan du ställa in så att "Snabbsvar" alltid öppnas automatiskt.
Red Top
17-05-2009, 13:34
CITAT (AnneMysan @ 17-05-2009, 10:37)  Försöker lista ut hur vissa saker fungerar här, och har fått/hittat svar på mycket. MEN hittar inte de här: Kan man markera och spara inlägg, som man är mycket/mest intresserad av? Oavsett om man skrivit, eller inte, i dom.
Vad betyder = är skillanden mellan "Snabbsvar" och "Skriv svar"? Album. Hur lägger man in foton under respektive kategori? Är det foton från det egna Albumet kanske? Hoppas ni förstår mina frågor, för jag är en nyfiken själ, och vill vara med överallt Tackar på förhand  Om du går till din kontrollpanel, hittar du något som heter Min anteckningsbok. Jag brukar kopiera webadressen till trådar jag vill spara och lägga in dem där.
SPARA Klicka på rutan alternativ uppe till höger. Där kan du välja att spara.
*Stintan*
17-05-2009, 19:17
Tilläggg till det övriga sagt.
Om du vill ladda upp en bild direkt från datorn i ett inlägg ska du använda dig av alternativet "Skriv svar"
AnneMysan
17-05-2009, 20:22
Testar nu med Snabbsvar här, för att se hur det ser ut. Tack för alla info jag fått. Men det där med Album kanske jag får veta mer om, av någon. Jag har ett eget Album och kommer att lägga in fler foton. Men det man ser under Album, alltså någon av de 4 kategorierna som finns, undrar jag hur man får in foton i.
Glömde. Det går alltså inte att bara markera en tråd, för att kunna gå till just den, om man inte sparar den under Alternativ eller länken.
CITAT (AnneMysan @ 17-05-2009, 21:22)  Testar nu med Snabbsvar här, för att se hur det ser ut. Tack för alla info jag fått. Men det där med Album kanske jag får veta mer om, av någon. Jag har ett eget Album och kommer att lägga in fler foton. Men det man ser under Album, alltså någon av de 4 kategorierna som finns, undrar jag hur man får in foton i.
Glömde. Det går alltså inte att bara markera en tråd, för att kunna gå till just den, om man inte sparar den under Alternativ eller länken.
Betr trådar.....Mitt svar är nej........om jag har fel hoppas jag att någon rättar mig. Betr Allmänna album: Klicka på Album längst upp Sedan väljer du det album du vill lägga in bilder i och klickar dig fram till rätt avd........där ser du knappar uppe till höger tex lägga in en bild. Tex så här ---Album ---Växtbilder ---Krukväxter ---Fuchsia ---Uppe till höger ser du nu "Lägga till en bild" Lycka till.
Om man går in i Min kontrollpanel så kan man prenumerera på en tråd, om det kan vara till någon hjälp.
AnneMysan
18-05-2009, 20:28
Tack så jättemycket. Återkommer om jag hittar annat som jag inte hittar *L*
Irene_L
18-05-2009, 21:25
Om du lägger in en bild i de allmäna albumen...de album vi har tillsammans....så dröjer det innan din bild kommer in där. Bilden ska först granskas av forumansvarig.
Myosotis
18-05-2009, 22:43
CITAT (Irene_L @ 18-05-2009, 22:25)  de allmäna albumen...de album vi har tillsammans....  Där ser man! Jag hade ingen aning att det fanns något sådant!!
CITAT (Irene_L @ 18-05-2009, 22:25)  Om du lägger in en bild i de allmäna albumen...de album vi har tillsammans....så dröjer det innan din bild kommer in där. Bilden ska först granskas av forumansvarig. Jaaa.....det hade jag glömt. Tur jag inte provat lägga in bilder då hade jag ju blivit knasig(are) när de inte dykt upp.
AnneMysan
19-05-2009, 19:13
Kollade lite i de allmänna albumen, och blir förvånad. Foton från 2007-2008 som ligger senast. Kan det vara möjligt? Är det ingen som lägger i foton där längre kanske.
AnneMysan
20-05-2009, 20:32
Tycker fortfarande att det är jobbigt att hålla reda på "mina intressanta trådar". Jag skulle viljla kunna klicka på tråden och lägga till den till mina "bevakade" eller nåt. Missar nog en del jag vill hålla koll på, eftersom jag sen inte hittar den
Men är då inte förslagen från Mojan bra. Då prenumererar du ju på en tråd och kan välja att få svar via e-post och även välja hur ofta du vill ha e-posten.
Betr. din andra fråga om "gamla" foton i olika avdelningar är det nog så att det mesta fotas sommartid så vissa tider blir det mindre foton.
AnneMysan
21-05-2009, 21:36
Alba. Jo visst kan det vara bra om man alltid öppnar sitt hotmail. Vilket jag inte gör. Inte före Odla.nu iaf. Har börjat kopiera länkarna, för att kunna gå direkt in på dom nu. Tycker fortfarande det är ett konstigt att man inte kan spara trådar själv. De sista jag har läst sparas ju automatiskt under Kontrollpanel, men inte alltid jag vill spara just dom. Men nog om det, går det inte så går det inte.
Ang de foton som ligger under rubrikerna i Album, trodde jag att det var de sista i kategorin, men förstår nu att det inte är det. Bara Medlemsalbum visar det senaste.
AnneMysan
27-05-2009, 22:10
Har nu hittat det där med att Prenumerera på vissa trådar, som jag vill komma ihåg. Fanns ju flera alternativ, men jag hittade det jag ville ha Ang Album (det allmänna) ser jag nu att det har förändrats helt sen jag kollade sist. Massor med nya kategorier och foton, som helt plötsligt dykt upp. Och vilka underbara foton det är. Man blir så glad att se dom
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|