svennis
17-05-2009, 13:51
Hur kan vi göra detta Rosforum bättre.
Vill ni hålla med de som skrive i ALT att här inte är trevligt.
Vi bestämmer ju själva.
Gör jag fel? 'KLAGA' det kan komma fram något BRA
Jag har visst problem som inte kan sluta skriva här.
Säker på att forumet behövs, kan betyda mycket för många som inte loggar in.
Rosor är ju smalt men det kan väl ändra sig.....
Ezereht
17-05-2009, 14:01
Men.. jag är ju ganska ny på forumet och jag tycker jag fått ett bra bemötande här. Ibland känner jag dock att en del som skriver hit tror att här finns "proffsen", men det är ju inte direkt så. Vi är ju alla "bara" rosenintresserade och inte mirakelmännsikor som kan svara på ALLA frågor, även om det ju finns mycket kunnigt folk här. Om man förväntar sig heliga graal kanske man blir besviken, men om man förväntar sig lite trevligt rospratutbyte rosvänner emellan är det jättebra här tycker jag. Mina fem cent.
Tror också många läser som inte registrerar sig. Det är nog fler här än man tror.
Pernilla & Lars
17-05-2009, 17:05
Jag personligen tycker att detta forum är alldeles utmärkt och använder mig ofta av råd, tips och bilder här i från
Älskar att det inte är "proffs" utan proffsiga amatörer som delar med sig av sina åsikter
Jag har ALLTID blivit trevligt bemött och försöker att bemöta andra likadant
Ålgryte
17-05-2009, 17:38
Jag är också här ofta, för att få råd och lära mig mer om mina ärvda förvildade rosor. Tråden
Gula rosor kommer jag bidra med foton till. Vet dock inte namnen på mina rosor, men forumet har så många trevliga och kunniga läsare som kanske känner igen dem.
Jag startade en
tråd där jag fick hjälp med min balkongros (även den gul...). Tack vare tipsen fick jag expertråd av en entomolog i Kalifornien!
Tack till alla Odlaiter
svennis
17-05-2009, 18:14
Då kör vi på o tycker vi är bra som vi är..............
Fler kan försöka sig på o svara... Det kan bli rolig..
I ALT stavar de fel, vi kan väl också tillåta oss fel
lottapotta
17-05-2009, 18:35
Jag tycker rosforumet är jättebra!
Har lagt in id-trådar och andra, och fått svar, hjälp och tips varje gång! Dessutom har jag blivit fint bemött!
ALT vet jag inte ens vad det är för något...
Nä men hallå då?det är väl inget fel på detta rosforumet tycker jag. Jag titta in varje kväll här och kollar.Ibland läser jag bara och ibland skriver jag eller svara.Det är ja nu det roliga börjar igen. Jag är visserligen också på AOT forum men det gör väl inget.Idag har jag planterat 3 rosor och de mesta har nu äntligen fått gödning,ko på påse blandat med lite hönsgödsel.Det är bara den röda rabatten som är utan ännu,men de får i morgon.Vi fortsätter väl som vanligt hoppas jag.
svennis
17-05-2009, 19:23
Det verkar klokt Renate. Hjälps vi åt så blir det roligt. Det är vi värda.
Visst vi kunde vara flera, men annars är allt bra, läser här och skriver mest varje dag, alla lär av varandras erfarenheter.
Hejsan!
Jag är en av de som mest läser och bidrar inte själv så mycket i trådarna. Beror helt enkelt på att jag har rätt få rosor och därmed liten erfarenhet/kunskap. Så småningom kanske jag kan bidra mer... Hursomhelst - jag läser o tar del av de vackra bilderna med stor behållning!
Jag har inte märkt några otrevliga toner i de trädgårdsrelaterade trådarna här på Odla. Jag använder ibland forumet/trädgårdslistorna på AoT också - tänker inte välja det ena för det andra, båda kan väl vara bra.
svennis
20-05-2009, 08:15
[quote name='kasam' date='20-05-2009, 09:00' post='1028544']
Hejsan!
Jag är en av de som mest läser och bidrar inte själv så mycket i trådarna. Beror helt enkelt på att jag har rätt få rosor och därmed liten erfarenhet/kunskap. Så småningom kanske jag kan bidra mer... Hursomhelst - jag läser o tar del av de vackra bilderna med stor behållning!
Jag har inte märkt några otrevliga toner i de trädgårdsrelaterade trådarna här på Odla. Jag använder ibland forumet/trädgårdslistorna på AoT också - tänker inte välja det ena för det andra, båda kan väl vara bra.
'
Trevligt du skriver.'kasam' Hoppas du bidrar med mer skrivande.....
Vacker ros som blommar nu. Nilsson i Ås 'Huldra'
Huldra xx.JPG
Jag tycker om Rosforumet! Och jag tycker om alla Odlaiter som finns här - och på de andra ställena också! Hade det inte varit för er så hade mina rosdrömmar inte kommit så långt. Ni har hjälpt mig med förtroendet att jag klarar att ha rosor! Jo, det var allt så att jag inte hade så höga tankar om min förmåga, jag vågade inte riktigt. Detta har ni hjälpt till att ändra på och jag är Sååå tacksam!
Det går knappt en dag som jag inte är här och tittar - och lär mig! Och mina rosor växer på...
Lilla Sibirien
21-05-2009, 08:35
Jag är glad att detta rosforum finns, här finns mycket kunskap och inspiration. Tack vare all roskunskap här har jag äntligen vågat plantera ett antal rosor. Här finns många album att titta i och man har även möjlighet att söka i gamla trådar, vilket har hjälpt mig i valet av rosor.
stennie
21-05-2009, 10:05
Jag vill bara säga, att hade det inte varit för Odlas rosforum så hade jag nog inte varit fast i detta rosberoende som jag tycks ha utvecklat!
För ett par år sedan fanns det 1 ros i min trädgård nu är där 25 och planer på ännu fler .
Även jag läser på AOT och har även börjat skriva lite där men det ena ska väl inte hindra det andra?
markatta_29
21-05-2009, 11:35
Blev meddlem idag och har redan fått hjälp jippi tycker att det är bra bemötande tack tack
CITAT (markatta_29 @ 21-05-2009, 12:35)

Blev meddlem idag och har redan fått hjälp jippi tycker att det är bra bemötande tack tack
Då vill jag passa på och hälsar dig välkommen här på forumet.Vi ska väl bidrar med att dra ner dig i rosträsket där vi befinner oss.
Lilla Sibirien
22-05-2009, 18:25
NI har redan hunnit dra ner mig i ros-träsket och nu är jag fast. Jag har just köpt en Louiese Bougnet på stam, från Söderfors trädgård, (och alla andra rospr vi inte skall prata om).
Och alla andra rosor jag har blivit med: Ghisltande de`Feligonde och alla Gallica rosor (såsom hippyte, Belle de Cr'ecy, Jenny Duval, Orpeline de Juyilliet, Trusacany Superb, )Trier.
Men lika glad är jag för det, det roliga är att jag har så många likasinnade bredvid mig som alla tycker lika. Och hur det blir olika tankar vid olika planteringar tycker jag är intressant.
Själv vill jag inte ha gult, men nu skall jag planteramot ett röd/brunt tegel och då vill jag ha gult.
Här har jag planterat Ghilslande de Felingonde och nu vill jag hag en gul ton i det hela, här finns ett rödbrun telgel så jag har funderat , mot "Crown Princess Margaretaha". Hur tycker ni det verkar med Ghislande de feligonde och en blek blommande gul ros, fungerar de i hop eller ¨är det bara jag som är tveksam+
Ezereht
22-05-2009, 20:58
Ghislaine blir ju ganska blek, nästan vit. Den borde väl passa till allt tycker jag?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.