disamjuk
Zon 4 bor jag i.
Växthuset fullt med plantor, har inte krukor till att plantera om allting,tagetes,broccoli, grönkål, fänkål, krasse, luktärt, tobaksblomma, Kan de stå kvar i såjorden i 3 veckor till? Ska man verkligen bekymra sig om att det kan bli järnnätter nu i dessa klimatuppvärmingstider? kan jag inte plantera ut dom redan nu?
ingrids
Om du ska ta den risken, täck med fiberduk.
Red Top
Jag skulle inte chansa med blommorna. Tagetesen kommer förmodligen att tvärdö även under fiberduk om det blir markfrost. Broccoli och grönkål kan du kanske sätta ut under dubbel fiberduk i skyddat läge. Hur varmt har du i växthuset på nätterna?

Vi hade frost här natten till i går. Zon 4-5, 6 mil norr om Uppsala, och risken för markfrost brukar inte vara över förrän runt 7-8 juni.

Om jag vore du skulle jag skaffa krukor. Känner du inte någon som har ngr tomma undanstoppade?
Maggan H
Eller ta typ tomma ölflak fodrade med plastpåsar och bredskola dom där, kanske har du plats på golvet?
Knytt
Jag har valt att chansa, men så bor jag i zon 1 också. Beror väl ganska mycket på det, och hur mycket man pallar med att mista i värsta fall smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon