Full version: Fuchsiaproblem
lisan
Har helt plötsligt fått problem med mina fuchsia-sticklingar som jag skickat efter.De ser så starka och fina ut men sen liksom förtvinar en gren då och då och vissnar.Ser nästan ut som något som suger ur näringen från kvisten .
Det kommer nya skott hela tiden men så blir det så här.Vad tror ni det beror på?
Bassam
Tack för frågan

Detta är bevis på den bristande balansen mellan vattnet som tar från rötterna och vatten som går ut från blad så bör du klippa bladen inom en halv.

H:Bassam

blomkronan
Fuchiasticklingar är jätte känsliga för "överbevattning" dom vill inte torka ur och dom vill inte stå blött.
Får dom för mycket vatten ser dom ut som dom är turstiga!! men vattna inte mera då... har du en fuktmätare?

För mig är det ett måste!! för att klara av sticklingarna, med den kan jag lätt se om jag ska vattna eller inte.
Fuktmätare är guldvärd att ha, om du inte har en, måste jag rekommendera dig att skaffa en.
Dom finns på de flesta plantskolorna som Blomsterlandet, plantagen mm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon