joho75
Jag funderar att välja nått av Gardenas system typ nr 1403. Är detta sett bra eller vad rekomenderar ni?
blomkronan
Jag har länge funderat fram och tillbaka på bevattningssystem...
Nu blev det Hydromat från Willab Garden. Med en hydromat får man det vattnat efter vädret. Den vattnar efter hur varmt det är smile.gif vid varmt väder kan den vattna flera gånger om dan om det behövs och svala molninga dagar kanske det inte behöver vattnas alls... med en automatisk bevattning från Gardena får man inte det. I en hydromat kan man oxå fylla på med gödning.

Nu har jag inte satt igång min hydromat än... För jag håller fortfarande på att inreda växthuset, men jag har läst mycke bra om hydromaten.

Nu var det ju Gardenas system typ nr 1403 du fråga om blush.gif hoppas du snart får veta något om den oxå...
vips

Skaffade Gardenas "Bevattnings Start Set med Timer" 1398 till vårt lilla växthus förra sommaren, utökade sen även till blommorna på altanen inför semestern. Funkade i stort bra, men timern (T14e) är inte den bästa, finns inte så många tider/program att välja på, lätt att dränka vissa växter. Systemet med rör, kopplingar och munstycken funkade däremot klockrent, har riggat det i växthuset i år igen och kompletterat med dimspridare och även kranar för att kunna stänga av sektioner om som inte behövs...

/magnus

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon