Full version: Nytt växthus
växten
jag har planer på att bygga ett växthus. för jag har kollat runt på olika sidor om tips men hitta ändå lite för små växthus, hade tänkt kanske ett v hus på 25-30 kvadrat. tänkte då kolla och höra om tips med er folkens om det då är billigare att bygga ett själv!? tacksam för svar!:) Mvh Peter
blomkronan
Hej växten och välkommen till odla smile.gif

Bygga själv, då kan du komma undan billigare men det beror ju på hur du skaffar materialet... om man kommer över begagnade fönster som man kan renovera eller om du ska köpa glas hos glasmästaren då kan det bli dyrare!

Sen är ju frågan om du vill övervintra växter i växthuset på vintern då 25-30 km är mycket att värma upp, kanske man ska bygga en avdelning för det...

Jag har precis beställt och byggt upp ett 6,5 km aluminium växthus får Willab garden. Det blev dyrare, än att bygga själv, men det gick fort att få upp (två dagar), jag ville börja odla i år... smile.gif

Berätta mera hur dina tankar går.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon