|
Full version: drottningen
vanjalarsa
19-05-2009, 07:49
Tittade på en del av en intervju med drottning Silvia imorse. MEn vad hon var stel i ansiktet. MIchael Jackson inspirerad eller vadå...!? Synd för hon är säkert vacker utan kirurgi.. mvh vanjalarsa
aanderss
19-05-2009, 08:04
mm de hade hon nog varit
Meriona
19-05-2009, 08:49
För mig är hon vacker ändå, för det hon faktiskt uträttar för utsatta barn och ungdomar.
Aqvakul
19-05-2009, 08:51
CITAT (Meriona @ 19-05-2009, 09:49)  För mig är hon vacker ändå, för det hon faktiskt uträttar för utsatta barn och ungdomar.   Instämmer!
vanjalarsa
19-05-2009, 09:53
tRor att jag blev en aning missförstådd... DEt handlade inte om vad hon gör eller inte gör utan jag tycker att hon är lite väl plastikopererad i ansiktet. Och att det i mina ögon ser väldigt dumt och onaturligt ut. SEn kanske hon gör en del bra saker är en helt annan sak. Har ingen koll på vad kungligheterna gör och inte gör. Det var bara plastikansiktet som jag reagerade på. mvh vanjalarsa
För ett antal år sedan kritiserade man drottningens åldrande ansikte. När hon sedan åtgärdade detta kristiseras hennes operationer. Inte lätt att vara drottning i lilla landet lagom...
Aqvakul
19-05-2009, 09:59
Hon började faktiskt operera sig för väldigt länge sen, långt innan hon började "åldras"
Att "arbeta för utsatta barn" är väl iofs hedervärt, men underlättas ju av att hon inte behöver arbeta för sin försörjning...
Meriona
19-05-2009, 10:11
CITAT (vanjalarsa @ 19-05-2009, 10:53)  tRor att jag blev en aning missförstådd... DEt handlade inte om vad hon gör eller inte gör utan jag tycker att hon är lite väl plastikopererad i ansiktet. Och att det i mina ögon ser väldigt dumt och onaturligt ut. SEn kanske hon gör en del bra saker är en helt annan sak. Har ingen koll på vad kungligheterna gör och inte gör. Det var bara plastikansiktet som jag reagerade på. mvh vanjalarsa  Jag ville bara understryka att skönheten finns i betraktarens ögon. I mina ögon kan ingen god människa vara ful.
*Stintan*
19-05-2009, 10:37
CITAT (vanjalarsa @ 19-05-2009, 10:53)  tRor att jag blev en aning missförstådd... DEt handlade inte om vad hon gör eller inte gör utan jag tycker att hon är lite väl plastikopererad i ansiktet. Och att det i mina ögon ser väldigt dumt och onaturligt ut. SEn kanske hon gör en del bra saker är en helt annan sak. Har ingen koll på vad kungligheterna gör och inte gör. Det var bara plastikansiktet som jag reagerade på. mvh vanjalarsa  Att du ens orkar bry dig. Om nu någon mår bättre av att genomgå plastikoperationer eller pumpa in botox så är väl det en privatsak. Min personliga åsikt är att skönhet inte sitter på utsidan.
CITAT (Aqvakul @ 19-05-2009, 10:59)  Hon började faktiskt operera sig för väldigt länge sen, långt innan hon började "åldras"
Att "arbeta för utsatta barn" är väl iofs hedervärt, men underlättas ju av att hon inte behöver arbeta för sin försörjning... Det var en artikel i någon skvallerblaska om drottningens (nästan obefintligt) hängande haklinje. Snart efter var denna haklinje uppfixad. Slump eller inte, men jag reagerade på det i alla fall. Kan det ha varit en 10-15 år sedan. Tror inte drottningen fyllt 50 då ännu. Red. stavfel
vanjalarsa
19-05-2009, 10:49
CITAT (Aqvakul @ 19-05-2009, 10:59)  Hon började faktiskt operera sig för väldigt länge sen, långt innan hon började "åldras"
Att "arbeta för utsatta barn" är väl iofs hedervärt, men underlättas ju av att hon inte behöver arbeta för sin försörjning... Håller dem dig fullständigt. mvh vanjalarsa
PeterDeleter
19-05-2009, 11:01
Kungahuset: -Sveriges största socialbidragstagare Jag vill med operera mig men måste tyvärr betala själv.
*Stintan*
19-05-2009, 11:06
Att "arbeta för utsatta barn" är väl iofs hedervärt, men underlättas ju av att hon inte behöver arbeta för sin försörjning... Så du tycker inte att det hon gör kan betraktas som ett arbete? Tror knappast att hon ligger på sofflocket som vissa andra som blir försörjda.
Aqvakul
19-05-2009, 11:16
CITAT (*Stintan* @ 19-05-2009, 12:06)  Så du tycker inte att det hon gör kan betraktas som ett arbete? Tror knappast att hon ligger på sofflocket som vissa andra som blir försörjda. Nej, hon behöver inte arbeta för sin försörjning och visst är hon och hennes familj priviligerad. Varför försöker du blanda bort korten genom att prata om några som ligger på sofflocket och blir försörjda? Du kanske ska specificera det. Menar du arbetslösa och sjuka?
*Stintan*
19-05-2009, 11:59
CITAT (Aqvakul @ 19-05-2009, 12:16)  Nej, hon behöver inte arbeta för sin försörjning och visst är hon och hennes familj priviligerad.
Varför försöker du blanda bort korten genom att prata om några som ligger på sofflocket och blir försörjda? Du kanske ska specificera det. Menar du arbetslösa och sjuka? Ja det beror ju på vad man menar med priviligierad. Jag har dock svårt att se att någon skulle kunna vara avundskjuk på det liv kungafamiljen tvingas leva. I mina ögon utför drottningen ett arbete och hon är säkert tvungen att utföra det som krävs i form av deltagande och annat vare sig hon vill det eller ej. Nej jag försöker inte blanda bort några kort. Du vet lika bra som jag att det finns en massa människor som blir försörjda utan att göra ett handtag vilket man faktiskt inte kan säga om drottningen.
PeterDeleter
19-05-2009, 12:18
Jag tycker med synd om kungafamiljen och det liv dom tvingas leva. Ta Victoria tex. som måste begära extrapengar för etablering av sitt första hushåll samt extra till sina semestrar tex. Då måste jag tjäna mer för det har jag inte behövt begära från soc.
Nej, ge dom en lön för utfört arbete sen får dom ta av sina egna pengar till vad det än må vara.
vanjalarsa
19-05-2009, 12:28
CITAT (PeterDeleter @ 19-05-2009, 13:18)  Jag tycker med synd om kungafamiljen och det liv dom tvingas leva. Ta Victoria tex. som måste begära extrapengar för etablering av sitt första hushåll samt extra till sina semestrar tex. Då måste jag tjäna mer för det har jag inte behövt begära från soc.
Nej, ge dom en lön för utfört arbete sen får dom ta av sina egna pengar till vad det än må vara. Ja då kanske man slipper se och höra om deras äventyr på krogen........ mvh vanjalarsa
Min personliga inställning är att skönhetsoperationer i de flesta fall är ett uttryck för hur utseendefixerad vår värld blivit, och jag skulle helst vilja se offentliga personer föregå med gott exempel och låta bli. De som opererar sig skickar ju ett budskap om att vi ska ge efter för trycket och ändra vårt utseende.
Jag tycker i övrigt hon verkar bra, men bilden i början av tråden...är det ingen som tycker hon är lite lik jack nicholson som "jokern" i batmanfilmen? dvs när han blivit vanställd till ett orörligt ansikte?
"Varför försöker du blanda bort korten genom att prata om några som ligger på sofflocket och blir försörjda? Du kanske ska specificera det. Menar du arbetslösa och sjuka?"
Tja vad ska man svara på detta?
Sådana här argument biter inte på mig. Däremot säger det en hel del om den som skriver.
CITAT (jholma @ 20-05-2009, 11:07)  "Varför försöker du blanda bort korten genom att prata om några som ligger på sofflocket och blir försörjda? Du kanske ska specificera det. Menar du arbetslösa och sjuka?"
Tja vad ska man svara på detta?
Sådana här argument biter inte på mig. Däremot säger det en hel del om den som skriver. Ja inte lät det värst vackert...  Jag tillhör gruppen som både är sjuk och arbetslös. Men jag kan upplysa honom om att jag till för bara ett par år sedan arbetade och jag har hela mitt vuxna liv betalat skatt så jag anser nog att jag har rätt till de ynka kronor som jag idag får av staten att leva på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|