Full version: Skånska byggvaror?
malo
Hej!

Jag är i växthusköpartankar och har kikat runt lite på nätet.

Skånska byggvaror verkar ha ett som skulle passa. Bra storlek för mig (9,8 m2), bra pris, dubbeldörr och kanalplast.

http://www.skanskabyggvaror.se/produkter/v...axthus_odla_98/

Jag har nu lite funderingar runt hut hur man fäster man kanalplasten i stommen, är någon typ av list eller klämmor. Jag har sett ett annat billigt växthus där plasten fastsattes med små klämmor (modell större gem) och kanalerna var öppna i ändarna, och det känns ju kasst.

Jag är tacksam för alla erfarenheter från er som köpt från Skånska byggvaror!

Tack!

/Malo

GME
Hej

Här kan du ladda ned monteringsanvisningen för kanal plasten, ev. måste du registrera dig och logga in för att komma åt den.

monteringsanvisning kanal plast

Här är lite beskrivningar av div. mickel med växthusen.

länk
Ninni
Hej

Jag har bara positiva saker att säga om företaget. Vi är precis klara med vårt "odla 60" fast med glas. Det enda som hände vara att det fattades 8 stycken skruvar så vi fick ringa efter fler. Men det var inga problem att få lite extra skruv.
Tänk på att beställa eventuella tillbehör på samma gång eftersom det annars kostar en exp. avgift när man gör en ny beställning (ångrar att vi inte beställde krokar att hänga amplar och annat i).

Lycka till!

Ninni
malo
Tack för era svar!

Hoppsan GME. Undrar om du fick ett måndagsexemplar eller om det ofta är så illa? Man vill ju köpa ett "helfabrikat" och inte ett halvfärdigt!

Skönt att Ninni kunde plocka ihop sitt lättare, det ger ju hopp! Tack för tipset om tilläggsbeställning!

Malo
GME
CITAT (malo @ 20-05-2009, 11:42) *
Hoppsan GME. Undrar om du fick ett måndagsexemplar eller om det ofta är så illa? Man vill ju köpa ett "helfabrikat" och inte ett halvfärdigt!

Nja kanske det smile.gif

Det här med fönstrena tror jag att man läggermärke till först vid montering av automatiska fönsteröppnare och lite blåst, men nu funkar allt smile.gif

Huset i övrigt var mycket enkelt att montera och det blir rätvinkligt genom sin sammansättning så har man sedan gjort ett bra förarbete med sockeln så blir det inga sättningar och trubbel som följd.

Fick nu ett e-mail från firman där de bad om återmatning, seriöst !

Du får gärna följa upp tråden när du gjort dina egna erfarenheter, skulle va kul med fler synpunkter/utlåtanden smile.gif
Skruttis
Köpte vårt växthus i glas genom Skånska Byggvaror.
Vid monteringen upptäckte vi att det saknades några hål i en balk. Samma dag jag ringde till dem så skickade de en ny utan att vilja ha den felaktiga tillbaka.
De har även varit snabba att svara på mail då jag undrat över reservdelar.
Jag är hittills nöjd med deras service och priser.
Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon