Saltajag
Hej, vi har köpt ett hus o på tomten stod ett växhus:-) Jag är inte speciellt intresserad från början men blir ju lite nyfiken på vad man ska kunna ha däri. Mina svärföräldrar har satt dit ett antal tomatplantor o det kommer även att bli två plantor med gurka. Sen tidigare finns där en vinstock med. Jag undrar om det är nån som har tips på bra saker att ha i växthuset som blir nåt gott o kul att äta sen och som är lättskött för en sån här amatör som jag? Kan man tex odla paprika? Squash? Persikoträd? Vill ha lite hjälp att komma igång:-)
Åsa, mälardalen zon 2
Melon, paprika, chili, tomat, tomatillo, kapkrusbär, gyllenbär, djungelgurka, slanggurka är exempel på sånt som funkar bra i växthus.

Squash funkar bäst utanför växthuset, det är bara om man bor långt norrut + växthuset är stort som det kan vara lämpligt att odla squash i växthus (buskvarianter). Persika blir ganska stora och gillar inte hård beskärning men är det ett stort växthus kan det ju funka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon