Full version: Klematis i kruka?
kika
Hejsan!
Jag bor på västkusten och har endast varit hus och trädgårds-ägare i ett år, så jag har en fråga om en klematis.
Vi dränerade runt huset förra sommaren och var tvugna att gräva upp en underbart fin lila klematis som stod utmed huset. Vi satte den i en kruka, för vi håller på med en total renovering av trädgården och vet inte var vill ha den slutgiltigt...
Nu undrar vi om den kan klara sig i krukan under hela sommaren och isf hur sköter man den bäst? Eller ska vi gräva ner den och sedan gräva upp den igen sedan??
Jag ska försöka bifoga en bild på hur den ser ut nu...

/Ulrika
Klematis Kan den klara en sommar i kruka??

Finn Klematis
CITAT (kika @ 19-05-2009, 19:56) *
Hejsan!
Jag bor på västkusten och har endast varit hus och trädgårds-ägare i ett år, så jag har en fråga om en klematis.
Vi dränerade runt huset förra sommaren och var tvugna att gräva upp en underbart fin lila klematis som stod utmed huset. Vi satte den i en kruka, för vi håller på med en total renovering av trädgården och vet inte var vill ha den slutgiltigt...
Nu undrar vi om den kan klara sig i krukan under hela sommaren och isf hur sköter man den bäst? Eller ska vi gräva ner den och sedan gräva upp den igen sedan??
Jag ska försöka bifoga en bild på hur den ser ut nu...

/Ulrika
Klematis Kan den klara en sommar i kruka??

Hej!

Den klarar sig i krukan utan några problem.

Mvh.
Finn
kika
CITAT (Finn Klematis @ 19-05-2009, 20:26) *
Hej!

Den klarar sig i krukan utan några problem.

Mvh.
Finn

Ahhh det låter bra, jag antar att den vill ha mycket vatten kanske?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon