stennie
Gick en runda med kameran!
En del Tulpaner blommar än.

Dela gärna med er av era egna!
Dilara
WOW! Så läckra!
stennie
Här kommer några till!
Angeliqe

Monte Carlo

Texas Flame

Och sist Toronto, köpt för ett par år sedan som en rosa bukett-tulpan, första året var den jättefin rosa,
i år.....Ja ni ser själv!
Monarda
Oj, så härligt! Kan tänka mig att du inte har några rådjur i närheten?
kasam
Underbara tulpaner du visar! tummenupp.gif
Jag har också Angeliqe - Vacker!!!!
Men annars är jag total nybörjare och i min trädgård finns tyvärr väldigt få tulpaner.
Än så länge giggle.gif
Ja, så kan inte bidra själv, men följer tråden med stooooooort intresse!!!
tina13
Hej
Det var finna bilder och vackra blommor som du kan njuta av,
susanneedgren
Jösses!

Tulpanlökar ska definitivt ner i massor till hösten.

Vilken prakt!
Wilmer
Mums! Läckert. Vad är det för lökväxter runt tuplanerna på bild ett och två? Stjärnhyacint? Den "rosa" tulpanen blev ju ursnygg.
stennie
CITAT (Wilmer @ 19-05-2009, 22:41) *
Mums! Läckert. Vad är det för lökväxter runt tuplanerna på bild ett och två? Stjärnhyacint? Den "rosa" tulpanen blev ju ursnygg.

Aftonstjärna (Ornithogalum nutans) Den blommar som allra bäst just nu!
Danne031
Så tjusiga, själv vill jag knappt försöka till nästa år, vi har rådjur i trädgården ett par dar i veckan, har nästan knockat dom med ytterdörren på väg till bilen på morgonen ett par gånger sad.gif
zissi
bravo.gif Stennie!! Tulpaner lyckas du verkligen med (annat också förstår jag).
lislena
Det här är min favorit tulpan. Jag tror den heter "Double Early Tulips" Den skulle vara rosa men den blev gul...men så vacker!

[attachment=35002:DSCN1100.JPG]
Irene_L
Åhhh så vackra tulpaner du har stennie!! tummenupp.gif
Vad heter den här skönheten?
CITAT (stennie @ 19-05-2009, 19:57) *
Thé
Här kommer en kombination jag inte trodde på när jag planterade, men resultatet blev rätt lyckat. Ingen av tulpanerna skulle förresten ha fransade kanter...
[attachment=35009:Tulpaner.jpg]
tepa
Hej

Bland det vackraste jag sett i tulpanväg ! Det rycker i tulpantarmen. Måste absolut plantera fler sorter i höst.

Mvh Tepa
stennie
CITAT (Irene_L @ 20-05-2009, 08:30) *
Åhhh så vackra tulpaner du har stennie!! tummenupp.gif
Vad heter den här skönheten?

Jag hittade lappen...den heter Marilyn!

CITAT (lislena @ 20-05-2009, 00:00) *
Det här är min favorit tulpan. Jag tror den heter "Double Early Tulips" Den skulle vara rosa men den blev gul...men så vacker!
[attachment=35002:DSCN1100.JPG]

Jag tror att det är en MonteCarlo!...Snygg är den!

CITAT (Thé @ 20-05-2009, 12:54) *
Här kommer en kombination jag inte trodde på när jag planterade, men resultatet blev rätt lyckat. Ingen av tulpanerna skulle förresten ha fransade kanter...
[attachment=35009:Tulpaner.jpg]

Härlig färg på den röd/rosa! Vet du vad den heter?
Betty
Den här tråden gillar jag verkligen, jättefina tulpaner Stennie! wub.gif Hos mig är det bara en sorts tulpaner som har börjat blomma ännu, förutom de vanliga enkla triumphtulpanerna då.
[attachment=35054:Kopia_av...5_18_010.jpg]
Kejsartulpanen 'Purissima' (men jag är lite tveksam till om det verkligen är den... jag har inte sett några bilder på den med gula kanter på bladen så som min har)
Wilmer
CITAT (Danne031 @ 19-05-2009, 23:03) *
Så tjusiga, själv vill jag knappt försöka till nästa år, vi har rådjur i trädgården ett par dar i veckan, har nästan knockat dom med ytterdörren på väg till bilen på morgonen ett par gånger sad.gif

Jag har också rådjur, men jag odlar tulpanerna bakom kompostgaller sedan använder jag dem som snitt för att få njuta av dem utan galler.

tulpanbukett.jpg

tulipaner.jpg

Från förra året... Namnen? De finns i en pärm.. Någonstans..
Danne031
Smart Wilmer, det tål definitivt att tänkas på! tummenupp.gif
DragonLady
Detta är min favorit.. Black Parrot tummenupp.gif
Wilmer
Ja, gillar man tulpaner så.. Att köpa tulpaner går ju bra, men vill man ha speciella tulpaner får man odla själv.. När mina blommat (de står i lökkorgar) åker de till en annan del av trädgården där de får vatten o gödning och vänta på hösten då de åker fram i väntan på nästa vår. På sommarn har inte rådjuren ätit av bladen, så då slipper jag kompostgallret.

CITAT (DragonLady @ 20-05-2009, 23:19) *
Detta är min favorit.. Black Parrot tummenupp.gif

Ja, den är döläcker. Jag funderar på om min muterat, ser just att jag har något som påminner om min blackparrot i en bukett, men som inte ser ut som den gjort tidigare g.gif
Thé
CITAT (stennie @ 20-05-2009, 18:34) *

Hmm, nej, den var ett impulsköp när de reade ut lökar och jag tror att jag slängde förpackningen för att slippa samla på "gammalt skräp" blush.gif

Dessutom är jag rätt säker på att den inte såg ut så på förpackningen. Den var orange och hade inte fransade kanter. Så det här var en överraskning.
Tulipanaros
Ja, tulpaner, ja. Här är en bild på mina, som de ser ut sedan några dagar. Suck.
lislena
CITAT (stennie @ 20-05-2009, 18:34) *
Jag hittade lappen...den heter Marilyn!
Jag tror att det är en MonteCarlo!...Snygg är den!

Tack för hjälpen då vet jag att den heter MonteCarlo...det måste ha blivit fel i löklådan när det stod att den skulle vara rosa...men den blev gul..men fin är den!!
Monica B
Hmmm, nu kan jag då inte låta bli att skicka lite bilder på några av mina tulpaner. En del av dom stod i trädgården när jag köpte huset så dom vet jag inte vad dom heter. Några hade jag med mig själv men just nu kommer jag inte ihåg namnen.

[attachment=35114:Tulipa1.jpg]

[attachment=35115:Tulipa2.jpg]

[attachment=35116:Tulipa4.jpg]

[attachment=35117:Tulipa5.jpg]

[attachment=35118:Tulipa6.jpg]

[attachment=35119:Tulipa7.jpg]
stennie
CITAT (Monica B @ 22-05-2009, 02:09) *
Hmmm, nu kan jag då inte låta bli att skicka lite bilder på några av mina tulpaner. En del av dom stod i trädgården när jag köpte huset så dom vet jag inte vad dom heter. Några hade jag med mig själv men just nu kommer jag inte ihåg namnen.

[attachment=35114:Tulipa1.jpg]

[attachment=35115:Tulipa2.jpg]

[attachment=35116:Tulipa4.jpg]

[attachment=35117:Tulipa5.jpg]

[attachment=35118:Tulipa6.jpg]

[attachment=35119:Tulipa7.jpg]

Jättefina, speciellt den gulvita ! tummenupp.gif

CITAT (Tulipanaros @ 21-05-2009, 20:26) *
Ja, tulpaner, ja. Här är en bild på mina, som de ser ut sedan några dagar. Suck.

Stackars dig! trostar.gif
Piafia
Oj!
Vilka härliga tulpaner ni har!
Jag har en hel del själv men kameran strejkar! angry.gif'
Köpte några påsar vita med limegrön rand i höstas. Till min stora besvikelse blev de bara vita!!
Kontaktade leverantören, de kunde inte inte förstå detta. Jag fick ingen kompensation. Tyckte det var dåligt, men nu har jag ett par rejäla ruggar vita tulpaner runt mina plommonträd.
Vackert men inte som jag tänkt mej!
Sabla monopol!
nono.gif
Wilmer
Min kompis planterade vit-limegröna i höstas. De blev jättevackra. Klen tröst shy.gif . Jag blev avis.
Myosotis
Såna här? smile.gif

[attachment=35177:gr_n_tulpan.jpg]
Pernilla & Lars
Här kommer mitt bidrag flirting.gif

[attachment=35185:Odla_2.jpg]
[attachment=35186:Odla.jpg]
Tulipanaros
CITAT (stennie @ 22-05-2009, 07:37) *
Stackars dig! trostar.gif

Tack! De var vackra. Hoppas att de smakade gott också...
jakob
[attachment=35210:DSC09241__Small_.JPG]Härliga tulpaner,,[attachment=35221:DSC09045__Small_.JPG]
svart papegoja,,,den gillar jag,,nu är det ju så att jag tillhör nybörjarna med tulpaner,,har haft dessa i två år,,och hittar naturligtvis inga namn,,ska ha dem i en pärm eller ett block ,,men vilekt,,jag tillhör dem som först hade tulpaner som rådjuren åt upp, men så kom jag på att nära huset går inte rådjuren så de står i en rabatt som liksom är inbyggd av hu och uterum,,har funkat bra.här kommer de..
[attachment=35211:DSC09240__Small_.JPG][attachment=35213:DSC09093__Small_.JPG]
[attachment=35216:DSC09098__Small_.JPG]

[attachment=35225:DSC09097__Small_.JPG] [attachment=35223:DSC09040__Small_.JPG]

[attachment=35227:DSC09173__Small_.JPG]
Ja det var nog alla hos mej,,Jakob
Myosotis
[attachment=35238:tulpan.jpg] [attachment=35239:Tulpan2.jpg] [attachment=35240:Tulpan3.jpg]
[attachment=35241:Tulpan4.jpg] [attachment=35242:Tulpan5.jpg]
Monarda
Köpte mina lime-tulpaner från Odla och dom fick växa upp bakom galler. Dom är så ljuvliga!

stennie
Så många fina Tulpaner! wub.gif
kasam
CITAT (stennie @ 24-05-2009, 08:51) *
Så många fina Tulpaner! wub.gif

Instämmer - vackert!!!

Ja, jag har inte alls många tulpaner (än....), men kan bidra med denna. Fanns i min trädgård när jag flyttade hit. En äldre dam, som kikade in, och var släkt med några som bott här för läääääänge sedan, sa att den var mycket ovanlig och att den sänts från USA. Ja, jag vet inte, men här är den iallafall. Blommade i slutet av april.

java script:add_gallery(%22\r\nTulpaner%20Varit%20här%20%22alltid%22...%3Cbr%20/%3EFoto:%2029%20april%2009\r\n\r\n%22)
ylvahi
[attachment=35306:Kopia_av...5_09__3_.jpg] [attachment=35307:Kopia_av...5_09__4_.jpg] [attachment=35308:Kopia_av...5_09_008.jpg]
Dubbel tovsippa , Black parrot , Äppelträdet
[attachment=35309:Kopia_av...5_09_009.jpg ][attachment=35310:Kopia_av_tulpaner.jpg] [attachment=35311:Kopia_av...e_8_5_09.jpg]
Tulpaner, tulpaner i långa baner , Viol Colombine
[attachment=35313:Kopia_av..._petunia.jpg]
Egensådd petunia från röd/vit mamma Har är en del av det som blommar här
jakob
Oh tänk att denna tråd säger JAG vill ha mer tulpaner,,tack för alla fina bilder,,Odla får nog en beställning till hösten av mej.
VAr köper ni era förutom ODLA?
JAg är ju lite tulpan amatör,,Rådjur jag har blandat blodmjöl och amoniak och kladdat på oasis,,inte för tulpanerna skull utan för att rådjuren tuggar upp mina nävor,,det hjälper,,fast det är äckligt att blanda det,,men vad sjutton hjälper det så..
Jakob
flower
Mina bidrag på tulpaner

tulpan

tulpan

tulpan

tulpan

stennie
w00t.gif Så snygga!!!!! vad heter den första?
flower
CITAT (stennie @ 25-05-2009, 16:05) *
w00t.gif Så snygga!!!!! vad heter den första?

Jag vet faktiskt inte vad den heter.. den ingick i ett blandpaket jag köpte i höstas.. kanske ngn annan som vet!?
Kid Angelica
ÅHHHHHH, så vackert smile.gif
Wilmer
CITAT (Myosotis @ 23-05-2009, 12:09) *
Såna här? smile.gif

[attachment=35177:gr_n_tulpan.jpg]

yes.gif

Jisses så läckra alla tulpaner är!! Undrar var alla mina papegojjisar tagit vägen, kanske ska gödlsa lite bättre nu g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon