kika
Hejsan!
Jag behöver lite råd angående val av träd eller för all del buske. Bor på västkusten och det kan blåsa lite på stället vi tänkte plantera.
Vi ska ta bort en tall som vi inte tycker passar längre, men vi behöver ha något annat där istället, som ändå är ganska täckande för insyn.
Har ni nått förslag? Vi har svårt att dels komma överens tongue.gif och sen är vi inte speciellt erfarna av att ha trädgård, bott här 1 år...

Tallen Vi ska ta bort tallen som syns mitt i bilden, här är kortet taget från trappan in till huset....

Tallen2 Här är en bild på tallen från gatan....

kika
Är det ingen som vet nått fint träd eller buske som hade passat? Glömde skriva att det får en hel del kvälls-sol...
/Ulrika
GunnellF
Det finns ju en del buskar och träd naturligtvis. Beror ju på hur högt det får bli t ex.
Digger
Ursäkta om jag inte svarar på frågan men jag tycker tallen är jättefin, den är ju som en buske! Desustom är den grön året om. Däremot passar inte enarna in, dom dominerar för mycket tycker jag! Men smaken är som baken som vanligt.
ingrids
Varför inte sätta ett par bolltujor? Finns med olika slutstorlek och knyter ihop med de befintliga tujorna (för visst är det tujor och inte enar??).
kika
CITAT (ingrids @ 26-05-2009, 13:18) *
Varför inte sätta ett par bolltujor? Finns med olika slutstorlek och knyter ihop med de befintliga tujorna (för visst är det tujor och inte enar??).

Vad roligt att du nämner "bolltujor" jag har faktiskt tänkt på sådana! Vi tänkte sätta bollcypresser på Andra sidan trappan, men tänkte ha något mer täckande
på den sidan tallen står just nu. Dom 2 stora är antingen tujor eller cypresser, vet faktiskt inte vilket.
Tallen tänkte vi ta bort för den breder ut sig över asfalten och när vi backar ut bilen fastnar alltid antennen i grenarna...... rolleyes.gif
/Ulrika

CITAT (GunnellF @ 25-05-2009, 15:07) *
Det finns ju en del buskar och träd naturligtvis. Beror ju på hur högt det får bli t ex.

Helst inte högre än tujorna/cypresserna som redan står där.... det tror jag är bäst, =o)
/Ulrika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon