Lars-Olof Arvids
Nu är det snart dags att gå på växtmarknad igen! På lördag (23/5) säljer vi i Henån på Orust kl 10-13. Närmare bestämt vid Saras hus vid Hamntorget. Massor av intressanta växter brukar finnas med här, så missa inte detta! Arrangör är Trädgårdsamatörerna i Bohuslän-Dalsland.
Välkomna!!!

Olle
Lars-Olof Arvids
Så är ännu en trevlig växtmarknad avklarad. Med fint väder, mycket folk och bra förtjänst.

[attachment=35189:Hen_n.jpg]

Olle
Meriona
Det var kul att höra att det gick bra idag med! Vädret ser ju ut att varit strålande! Själv var jag på pelargonträff, mycket trevligt det också.

Är det i stort sett samma säljare på alla träffar du är, eller varierar det mycket? unsure.gif
Lars-Olof Arvids
Det är både och. En del åker runt på alla marknader inom räckhåll, medan andra bara säljer på sin lokala marknad. Pelargoner tycks vara väldigt populart nu, det såldes en hel del i Henån också. De två jag hade med mig var bland det första som gick åt, kanske för att de var det enda jag hade som blommade.

Olle
Meriona
Jo pelargoner är nog lite "inne" igen, mest kul är det väl att de gamla sorterna därmed känns räddade?
Är det Stenungsund nu i helgen då eller har du en ledig helg? giggle.gif
Lars-Olof Arvids
Ledig helg? Vad är det? rolleyes.gif

Det är faktiskt ingen växt- eller loppmarknad inom räckhåll vad jag vet, men däremot har Allt om Trädgård en växtbytardag i Botaniska trädgården i Göteborg på lördag. Även om jag inte är så aktiv på det forumet, har jag ändå varit med på den träffen några gånger. Vi brukar ha väldigt trevligt, och på något konstigt sätt slutar det alltid med att alla har med sig dubbelt så mycket växter hem som de tog med dit. Efter växtbyte och fika blir det en rundvandring i Botaniska under sakkunnig guidning. Jag tror nog att även odlaiter är välkomna.

Olle
Lars-Olof Arvids
Nu har jag fått veta att det inte blir så mycket marknader häromkring i sommar som jag hade hoppats. Förut har de sagt att loppmarknaderna i Ödsmål inte ska ha något sommaruppehåll - nu blir det troligen ingen sådan marknad förrän i slutet av augusti i alla fall. På Mariagården i Stenungsund hölls trädgårdscafé med marknad en gång i veckan förra sommaren. I år ska det bli trädgårdscafé igen - utan försäljning, möjligen med undantag för några hantverksstånd ibland. En marknad där jag kan sälja växter kommer de att ha i slutet av augusti, förhoppningsvis inte samma dag som i Ödsmål. Jag får satsa på den stora växtmarknaden i Uddevalla 13/6, och på hembygdsdagen i Ödsmål dagen efter där det är bokat och klart att jag får vara med. Och så får jag sälja privat - att lägga ut reklamlappar på Mariagården går bra! smile.gif

Olle
Meriona
Ojdå, då vill det till att du säljer som sjutton de dagarna då! whistling.gif
ingrid fuxwall
Vet inte hur det fungerar men kan du inte ta med dig lite växter och ställa dig på tex. Stenungstorg? om inte får du njuta extra mycket i sommar av alla dina växter rose.gif
Lars-Olof Arvids
Det är förstås ingen katastrof om inte allt blir sålt. Ganska mycket kan jag säkert gräva ner här omkring så småningom, och en del brukar få övervintra i krukorna för att kanske säljas nästa år. Förra året blev en hel del kungsmyntor över, säkert till stor glädje för fjärilarna på min äng fram på sensommaren i år.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon