Red Top
Den här fint utstyrda hästen fångade jag i dag(på bild).

Utklädd häst

Fick mig att tänka på detta:

Wilmer
Den är en <wannabea!!
Skruttis
Det ser ju lite fånigt ut giggle.gif men han slipper i a f flugorna och att bli knott/myggbiten.
Hoppas han inte blir retad av andra hästar.....
Red Top
Det är nog ingen större fara giggle.gif Han har ju en kompis lite längre bort, som är brunklädd.
Men jag gillar nog den blåa utstyrseln mest. wub.gif
*Stintan*
Stackars häst men den kanske skulle må sämre utan utstyrsel sad.gif
Chamomille
CITAT (Red Top @ 19-05-2009, 23:50) *
Den här fint utstyrda hästen fångade jag i dag(på bild).

Utklädd häst

Fick mig att tänka på detta:

giggle.gif Men, ser stackarn någonting ohmy.gif Får h.n kisa ner mot mulen confused.gif
Wilmer
De kan se genom nätet, men man ska inte ha på det 24 timmar i sträck.
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 22-05-2009, 10:40) *
De kan se genom nätet, men man ska inte ha på det 24 timmar i sträck.

Aha. Pust.
Ja jag skulle inte gilla att ha ett nät framför ögonen i alla fall. Ser illa som det är laugh.gif
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 22-05-2009, 10:40) *
...man ska inte ha på det 24 timmar i sträck.

Men t.ex. islandshästar med ekzem måste ha täcke hela tiden, annars är det ju djurplågeri! Om man inte spärrar in dem i stallet förstås, men det är väl värre än ett täcke. Knottsäsongen har börjat här med, och de hästarna på min ridskola som inte tål knott har börjat med täcke. Jag kan nog tycka att det är smartare att avla på ekzemfria svenska islandshästar än att hålla på och importera hästar från Island som kanske får problem sen. Jag känner en häst som måste flyttas till havet varje sommar, hon kan inte alls vara här i skogen hos knotten, inte ens med täcke. no.gif
Wilmer
Nu menade jag bara huvan. Har hästen eksem och blir dålig av det kan man ju motivera det med att ha på huvan på mer, men kanske helst inte på dagarna om det inte finns knott då? Av två onda ting.. Överkänsligheten är ett gissel, stackars pållar!! Det finns ju även hästar som inte tål solen och har täcke för det.
Myosotis
Nu hittade jag äntligen bilden, häromdagen var den inte där hur jag än letade, måste vara mucklorna som var i farten...

Alien?

Chamomille
Nämen... wub.gif En väldigt söt Alien (tror jag giggle.gif )

Akta dig för Mucklorna. Dom hade lagt min parasollfot på eldhögen mad.gif
Wilmer
Oj, stackars pålle! Den önskar nog att det alltid var vinter.
Red Top
Jag pratade med min hästägande granne häromdagen. Att hästarna är påklädda beror på att vi fått en ny sorts stickmyggor hit. De är hemska. Kommer i stora svärmar oavsett om det är strålande sol eller mulet. Det känns verkligen när de sticker ock de är otroligt envisa. Bär sig åt som knott, men det är det inte.

Jag förstår att hästarna hellre ser ut som riddarhästar än går nakna.

En annan granne berättade att häromdagen hade de fått syn på en ko, som låg på rygg och sprattlade. De var tvungna att kolla hur det var fatt, eftersom det ju knappast är ett naturligt beteende för en ko. Det visade sig att alla korna var alldeles gråa av mygg, särskilt under magen. Stackarna. no.gif

Vilken jättesöt häst Myosotis! Men täcket ser väldigt tjockt ut. Måste var jobbigt. Mucklor är förresten väldigt jobbiga. giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon