Full version: Nya bilder
Åsa K, zon 1
Hej

Nu har jag lagt till nya bilder i mitt album. Där är bilder på "rosentaket'" nu klätt i höstskrud rolleyes.gif
Annki
Vilken nerium!! Den trivs verkligen med tillvaron! Och visst är vildvin underbart vackert på hösten? Tack för titten!
Wargen
Mmmmm, vad vackert! wub.gif
ariana
Jättefint
underbart med taket med vildvinet rolleyes.gif tongue.gif
renate
Jätte fina bilder,din Nerium vilken prakt,hur gör du?min var bara jätte stor utan eller med enstaka blommor.Jag skickade den till de sälla (jakt)blommarker.
MVH.Renate rolleyes.gif
Kajsa
Instämmer med övriga vilken vacker Nerium och Bouganvilla
hur gör du på vintern med dessa? rolleyes.gif
Lena
Otroligt vackert med taket, vi har byggt en pergola i sommar, o planterat vildvin bland annat, undrar hur lång tid det tar innan takre blir som ditt, det är ju så vi vill ha det.

Mvh
Lena zon 4
Åsa K, zon 1
rolleyes.gif

Nerium vill övervintra ljust och svalt. Trivs inte i trädgården på sommaren utan tål massor av värme +30-+40 i uterummet. Tycker inte om regn i blommorna, men mycket gödning.

Ja, för att övervintra växterna så har jag ett inglasat uterum där jag med hjälp av värmefläkt håller minst +3.

Vildvin växer som "ogräs" det får man hålla efter annars blir det för mycket, det är "utfyllnad" nu innan rosen Flammentanz klätt hela taket. Jag har mätt ca 5 meter långa rankor på en säsong.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon