Är det någon som kan svara på om det här är temynta?
Sådde förra året och är osäker på om det är temyntan som kommer upp.
temynta? Jag undrar om det här är temynta?
Sussie F-Flower
20-05-2009, 09:02
Ja, det måste det vara!
Gick ut och fotade min för att du ska få se. (Bergklint överst på min bild)
Det ser ut som min temynta:
[attachment=35007:Bild245b.jpg]
Det kan mycket väl vara det. Plocka ett blad och gnugga på det, så märker du om det doftar kryddigt.
Tack så mycket för hjälpen. Jag blir jätteglad eftersom vi inte kunde se temyntan förra året men lät den pallkragen vara för säkerhetsskull. Då ska jag se till att rensa lite ogräs i den backen så att temyntan får en chans..!
Sussie F-Flower
20-05-2009, 09:46
CITAT (LindaA @ 20-05-2009, 10:44)

Tack så mycket för hjälpen. Jag blir jätteglad eftersom vi inte kunde se temyntan förra året men lät den pallkragen vara för säkerhetsskull. Då ska jag se till att rensa lite ogräs i den backen så att temyntan får en chans..!
Hej
Jo, det är temynta. Jag tänkte svara som första person, men vågade inte riktigt...Kan ju ha fel. Liknar precis min temynta också. Så nu har du fått det bekräftat. Sen har jag hört att dom är känsliga för torka, får sånt där vitt på sig om dom står för torrt. Mina fick det ifjol, men det försvann nog när jag började vattna mera, iår ska jag se till att kolla dom lite hela tiden.
Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.