pleximaster
Har planterat en hybrida och en vitalba ihop för att klättra i varandra. Söderläge mot putsad husvägg mycket gynnsamtläge i skåne. Honungsrosen 2 års försprång. Kommer de kväva varandra?

mvh plexi
Finn Klematis
CITAT (pleximaster @ 20-05-2009, 20:05) *
Har planterat en hybrida och en vitalba ihop för att klättra i varandra. Söderläge mot putsad husvägg mycket gynnsamtläge i skåne. Honungsrosen 2 års försprång. Kommer de kväva varandra?

mvh plexi

Hej!

Om tre år har Du ingen ros.

Mvh
Finn
pleximaster
Tack Finn !

alban är flyttad till vårt lusthus istället.

Kan en vanlig storblommig klematis klättra i rosen istället?

mvh plexi
torvan
Min honungsros växer tillsammans med summersnow.
Efter fem år växer det så det knakar i dom båda. torvan
Finn Klematis
CITAT (torvan @ 21-05-2009, 06:58) *
Min honungsros växer tillsammans med summersnow.
Efter fem år växer det så det knakar i dom båda. torvan

Hej!

Här var det en Vitalba, som inte skall klippas.

Mvh.
Finn
Finn Klematis
CITAT (pleximaster @ 20-05-2009, 20:58) *
Tack Finn !

alban är flyttad till vårt lusthus istället.

Kan en vanlig storblommig klematis klättra i rosen istället?

mvh plexi

Hej!

Förslag. Huldine.

Finn
Kajsa
Planterade Summer Snow och New Dawn ihop för 5 år sedan, rosen hade aldrig en chans den blir 1.20 och har stannat där och blommar aldrig. Tror med starkväxande rosor eller klematis att man får välja.
torkil
Oj då !! Planterade nyligen ,2 st Klematis, vet inte sort, i min 3 år gamla Honungsrosberså. Honungsrosorna har växt fint men det är kanske bäst att flytta Klematisarna då ? Satte en klätterhortensia, som nästan inte växt alls, i bersån förra året, vet någon hur det kan gå då ?
Finn Klematis
CITAT (torkil @ 27-05-2009, 14:53) *
Oj då !! Planterade nyligen ,2 st Klematis, vet inte sort, i min 3 år gamla Honungsrosberså. Honungsrosorna har växt fint men det är kanske bäst att flytta Klematisarna då ? Satte en klätterhortensia, som nästan inte växt alls, i bersån förra året, vet någon hur det kan gå då ?

Hej!

Nomalväxande klematis, klippgrupp 3, är mycket lämpliga att plantera i roser.

Mvh.
Finn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon