Ginger2
Jag köpte en knöl av arten bollilja, Scadoxus multiflorus, och planterade den för en vecka sedan men ingenting verkar hända. Vet någon hur lång tid det tar för blomman att börja växa? Krukan står varmt och inomhus.
Betty
Jag planterade en Bollilja den 24/3, nu först har den börjat växa. Den sticker upp drygt en centimeter ur jorden i krukan! ohmy.gif Det verkar vara en seeeeeg sak det där... rolleyes.gif Ha tålamod!
Maebel
Även för mig tog det nästan två månader innan man kunde se någon som helst tillväxt hos Boll-liljan, men när den väl hade börjat växa gick det fort. Min har tyvärr blommat över nu.
Ginger2
Nu händer det saker i krukan. En knopp börjar sträcka på sig och är nu en centimeter hög. Tre veckor tog det från plantering till tillväxt. Jag blev lite orolig när ni sa att det tog två månader för er.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon