pallella
Letar efter en stor rektangulär kruka/låda att ha på altanen och odla grönsaker och blommor i. Gärna i trä eller något lätt material, terakotta el liknande blir nog för tungt. Jag kan tänka mig en låda som egentligen ska användas till annat och som jag kan klä med plast/duk inuti. Mått ca 1 meter lång, kan vara upp mot 1,15. Bredd ca 30-40 cm.
Och nej, jag kan inte bygga en själv:) Kanske montera ihop färdiga stycken om nöden kräver.
Nån som har sett?
DykUnderYtan
Betonghinkar finns i flera olika storlekar och modeller. Jag hade själv en på balkongen tidigare som var stor och rektangulär. Isolerade den med frigolit, fungerade hur bra som helst. Billigt var det också! smile.gif
Ingrid Zon3
Det finns något som heter Lindesbergskrukan, de har rektangulära modeller också. Typ cellplast så vikten är relativt låg, men verkar hålla hyfsat ändå.
mieb
Hade samma önskemål till min balkong och kom på att jag kunde köpa en gammal träkista billigt på loppis. Nu blev det inte så, för väl på loppis hittade jag en annan låda som var exakt i rätt mått. Så mitt förslag är att leta på loppis eller på Blocket. smile.gif

JRo
När jag hade balkong odlade jag flera säsonger i den största varianten av murarbaljor som jag borrade hål i botten på. Sedan klädde jag sidorna med de där färdiga kanterna med halvstavar av impregnerat trä som sitter på rad (om någon förstår...) Fungerade jättebra!
Masay
Jag använder det mesta på min balkong: stora plastbaljor, plastkorgar, murarhinkar, metallbyttor osv. Så länge det finns hål i botten eller du har möjlighet att borra själv så funkar det mesta. Jag brukat hitta korgar o dyl på loppis. Har även hört om att det ska gå bra med trälådor, kanske din lokala frukthandlare har några över?

Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon