Virgo
hej,

Fick Mr Fothergill´s färgglada katalog häromdagen. Hittade en salatliknande Endive eller vad det nu är. Pain de Sucre.
Någon som odlat den? Eller framförallt ätit den? Den ser onekligen hemskt god ut på bilden.

Nyheten mixed stir fry leaves måste jag testa, de flesta sorter i det paketet har jag redan ätit, men spinach mustard , mitsuba och choy sum tror jag inte att jag har smakat på ännu. Jag menar alltså egenodlat.
I Asien har jag säkert ätit dessa utan att ha vetat om detta.
Ingrid på Västkusten
Todelooo,

När sade Mr Fothergill att denna mix skulle sås? pain de Sucre har jag itne testat hade ingen plats till cikoriaexperiemnt året som var och nbästa vår ujuj det ser värre ut än nånsin ;-/

Men tanakrna glööder.

Hmmm - felet med en del av dessa mixer tycker jag ahr varit att såanvisningarna har varit minst sagt felaktiga! I alla fall weibulls varianter....

Hälsar Ingrid fundersamt
Virgo
halloj,

S june-augusti H Sept -December (pain de sucre)

Mixade stir fry fanns ingen uppgift om i katalogen, förmodligen bra att så tidigt vår och sedan på hösten igen
Louise i Göteborg
'Pain de sucre' har Runåbergs sålt i många år. Lite småkinkig att odla men långt ifrån omöjlig - jag klarade ju av det laugh.gif Smaken är besk, jag gillar den inte, men jag är lite grinig i det avseendet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon