perrand
Hej,

Jag misstänker att detta är en anagrambräcka, men jag är inte säker. Är det någon här som kan säga säkert vad det är för perenn?
wibemo
tycker att det liknar alunrot man jag kan ha fel
Eva 33c
Det är ingen Anagrambräcka i allafall.
Den har mycket mindre, oansenliga blommor, som doftar starkt.
Här är några bilder på mina:
[attachment=35095:tellima_..._2006_06.jpg]
[attachment=35096:tellima_..._2007_06.jpg]
[attachment=35097:tellima_...ndiflora.jpg]

Det är ganska likt någon slaga heuchera, alunrot. Det finns ju numer många sorter. Det finns också hybrider mellan heuchera och tiarella som kallas heucherella. Jag hittade en namnsort som heter Bridget Bloom på google, och den är ju rätt lik. Så det kan kanske vara något åt det hållet?
wibemo
två bilder på min alunrot[attachment=35098:IMG_0785_a.jpg][attachment=35099:IMG_0787_a.jpg]
GunnellF
Det är nån variant av Alunrot!
MariaS
Jag tror det är en Heucherella av något slag. Blomfärgen stämmer inte helt med alunroten.... Men jag kan ha fel...
Bengt i Särö
CITAT (MariaS @ 21-05-2009, 20:08) *
Jag tror det är en Heucherella av något slag. Blomfärgen stämmer inte helt med alunroten.... Men jag kan ha fel...

Hej Maria S.

Det stämmer Maria S Heucherella "Viking Ship" skär klockvippa mycket vacker.
GunnellF
CITAT (Bengt i Särö @ 21-05-2009, 21:47) *
Hej Maria S.

Det stämmer Maria S Heucherella "Viking Ship" skär klockvippa mycket vacker.

Fast jag tycker inte att bladen stämmer - de ser mer ut som Alundrot, Heuchera

http://images.google.se/imgres?imgurl=http...cMoLz-AbNz9jqDA
wibemo
Håller med GunnelF #8 Bladen liknar mest alunrot. Har förstorat klippt ihop olika förslag och satt samman i Photoshop för att jämföra och håller på alunroten Dom har åxå små rosafärgade klockor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon