Full version: Kohleria
Cajza H
Jag har nyligen köpt några kohleria sticklingar och planterat dom i krukor. Nu har jag märkt att på några börjar bladen (inte alla) att bli torkade i bladspetsen och som sprider sig mer och mer över bladet. Vad kan det vara?? Någon som vet??
Tacksam för svar thanks.gif
Bassam
Tack för frågan: Jag tycker att de står i varm solig stället .
H:Bassam
Cajza H
Jag har dom på fönsterbrädan, men dom står ej i direkt solljus.
ywwee
Hej.

jag är en samlare på kohleria, vet om de står allt för mycket sol så är det lätt att deras blad kan bli lite bruna,samt ska man akta sig att få vatten på bladen, det blir som brännskada på dem.
Kohleria är också en vattenslukare kan vara att den är törstig, du kan ta bort det bruna på bladen genom att klippa till den snyggt. Hoppas du fick bra svar.

Mvh

Ywwee

www.ywwee.blogspot.com
kika in får du se många fina sorter jag har.

Kohlerior Mina kohlerior i ett av mina fönster.<br />Härligt att se dessa i ständigt i blom hela sommaren ändå långt in på hösten.<br />

Cajza H
Tack ywwee. Jag ska ta bort dom bruna bladen sen får jag vänta å se vad som händer. smile.gif
AnneMysan
Efter sökning på Kohleria, hittade jag massor med gamla inlägg flirting.gif
Eftersom jag nu har fått en Queen Victoria, ett litet skott, vill jag försöka ta hand om den så jag får njuta av blomningen också. Alltså VAD, ska jag göra med den? Ska den stå i krukan tills den börjar somna/lägga sig i ide? Vad gör jag sen? Ska man ställa den svalt och inte vattna den (nästan) alls under vintern? Vad är Rhizomer?
Svårt hålla i sär alla skötselråd, så jag är tacksam om jag här kan få en resumé av allt jag läst i den gamla inläggen whistling.gif
AnneMysan
Åhh vilka underbara Kohlerior du har ywwee. Dröjer väl tills min ser ut så där, men vill gärna ha lite råd om mitt nytillskott. Tack på förhand!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon