Nja, inte ö, men halvö, ca 4 mil sydväst om göteborg i norraste halland, glad över att det är zon 1. Halvön är stor och det är ca 1 mil mot "västerhavet", den syns faktiskt på en helt vanlig karta, som en landtunga som går ut. Så himla öde är det inte, bor massor av folk, men det finns fortfarande änga, hagar, stränder osv som gör att det känns mer som landet än stan. Går man på promenad hälsar man oftast på dem man möter.
Har försökt mig på albumet här på forumet, men det var så krångligt med inloggningen, så jag har tillfälligt givit upp. Är ofta inne på AoT forum också och där har de ingen lösen utan det räcker att vara inloggad för att lägga in sina bilder. Där har jag lagt in en hel del om du eller någon annan vill kika, här är en länk:
Mitt fotoalbum hos aot forumJag älskar att läs om fixa och pyssla, men det blir mer läst(vår familj lånar så där 20-30 böcker åt gången.) än tillverkat.
Ok, igår blev det en badväska med hoppande blå grodor på. Och för någon vecka sedan blev det ju en brevlåda och en målad kompostställning. Blir lite olika saker, lite då och då. Här är nog ganska traditionellt även om jag jobbar på att ersätta gräset med blommor, läser för att det skall bli mer inspirerat till nästa år.
Nackdelen med olika projekt är att när man jobbar på ett nytt så tenderar de gamla att förfalla. För söker inte bry mig, huvudsaken är att jag har kul när jag håller på. Och perenn sortimentet har både art och bildligt vuxit rejält.