Söttok06
Nu har jag satt tre Bambukäppar runt om för att det ska bli lite svårare att komma åt. Förut hade jag bara en.
Ska jag göra något mera? Kommer det ny bark efter ett tag? Eller kan man linda runt något på det skadade stället?
Bassam
tack för frågan

Det kommer växter anpassa sig och barken ska komma igen . men du behöver rensa skadad området.
Ska du behålla skadad området fuktigt hela tiden och sätta väv runt om skadad området och friska.

H:Bassam
MariaS
Harar gillar inte vinbär. Skulle tro det är sorken istället. Det är svårt att säga om det kommer klara sig eller inte utan en bild. Det beror på hur stor skadan är.
Söttok06
Jag har nu sett en bild på samma skador som det är på mitt vinbärs"träd". Det är nog
Rådjur i alla fall som har putsat sina horn eller liknande. För jag ser att det är lite avskaft längre upp också.

Hoppas att de inte kommer åt nu när jag satt tre käppar runtom. Trodde inte att de gick på uppstammade Vinbär. Men det är kanske någon god stam som de ympat Vinbären på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon