Limpan86
Hej alla glada odlare

Mina hundreds and thousand slokar ordentligt efter omplantering. I går såg de mer döda ut än levande. Jag planterade om dem i 1,5 liters krukor och gjorde samma sak med alla tomatplantor och det är bara mina hundreds and thousands som slokar.

Vad tror ni kan vara problemet? Jag hade ute dem i solen rätt mycket när jag planterade om men det har varit i solen innan om än inte lika mycket kanske. Men borde inte de andra tomaterna också känna av det isf?

Har någon av er haft samma problem?
Limpan86
Är det någon som skolat om sina houndreds and thousands till stora krukor och kan säga hur det gått? Nu har nästan alla mina av den sorten dött medan mina andra sorter mår hur bra som helst. Tycker det är konstigt...
millahonti
Jag har skolat om mina och det gick fint, precis som med mina andra sorter. Kanske var det som du skrev i första inlägget lite varmt i solen? Jorden kanske inte var tillräckligt genomfuktad innan de hamnade i nya krukan?
Jag har några extra, men det går väl knappast att skicka smile.gif Hoppas att de klarar sig fint som du har kvar. Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon