Full version: Primula Vanda
Chamomille
Har letat såå efter både planta och fröer, men hittar ej någonstanns no.gif Är det någon som vet var jag kan hitta? Kanske finns någon som kan tänkas ha frön att dela med sig av flirting.gif
Bengt i Särö
CITAT (Chamomille @ 22-05-2009, 13:31) *
Har letat såå efter både planta och fröer, men hittar ej någonstanns no.gif Är det någon som vet var jag kan hitta? Kanske finns någon som kan tänkas ha frön att dela med sig av flirting.gif

Hej Chamomill.

Här i Göteborgs-trakten fins Primula " Wanda" lilaröd 15 cm Apr-Maj som plantor.
wibemo
Är detta en primula vanda tro?? Jag har massor i min trädgård och har försett halva byn med plantor biggrin.gif om det INTE är "vanda" vad heter den då?[attachment=35314:primula.jpg]
Chamomille
CITAT (Bengt i Särö @ 24-05-2009, 21:23) *
Hej Chamomill.

Här i Göteborgs-trakten fins Primula " Wanda" lilaröd 15 cm Apr-Maj som plantor.

Göteborg. Ja, det kan bli en trevlig utflykt biggrin.gif
Chamomille
CITAT (wibemo @ 24-05-2009, 22:46) *
Är detta en primula vanda tro?? Jag har massor i min trädgård och har försett halva byn med plantor biggrin.gif om det INTE är "vanda" vad heter den då?[attachment=35314:primula.jpg]

Jag tycker det påminner väldigt mycket om en Wanda yes.gif Såå vacker färg...
http://images.google.se/images?hl=sv&q...sa=N&tab=wi
wibemo
en del av alla söta[attachment=35329:Foto0048_a.jpg]
Chamomille
Oj då, det är där man hittar dom alltså biggrin.gif Vackert... smile.gif
corey
Hej blev nyfiken på din blomma och sökte på Primula Vanda men fick stavningsförslag på att Wanda savas med W. Kanske därför fröer varit svåra att hitta.

kram
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon