monicaeriksson
Hej!
Förra året så köpte jag hängkrasseplantor som blev fantastiskt vackra. Jag planterade dem i nåt som liknar en trätunna som jag hade fyllt med jord. (Tror att det ska vara en springbrunn egentligen.) Hur som helst så hängde krassen ner runt hela kanten och det bev en färgprakt utan dess like. När de blommat klart så blev det massor med stora frön som en granne sa att man kunde spara. Jag tog vara på en del som jag torkade och har förvarat i ett kuvert under vintern. Hur gör jag nu? Kan jag strö ut dem direkt i jorden? Måste de ligga i vatten innan?
Hälsn. "Ogröna fingrar"
Åsa, mälardalen zon 2
Om det var mogna fröer du skördade borde de gro utmärkt. Du kan både direktså ute och förkultivera i kruka inomhus, fröerna brukar ej behöva blötläggas. (Om hängkrassen du hade förra året var en F1 hybrid är det inte säkert att du får plantor som blir likadana som den du tog fröerna ifrån)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon