Full version: Blåeld på Gotland
Wargen
Nu har jag scannat en del gamla papperskopior, tycker den här är lämplig att visa här.... smile.gif
Bilden är tagen på östra Gotland ett "Blåeldsår", känns helt overkligt när man åker ut längs havet, nyansbrytningen mellan blommor, hav och himmel är något extra. wub.gif
Sylvia
Oh, vad vackert!! Vi har också enstaka blåeldsplantor utmed vägrenarna här på Västkusten men inget sådant blåeldsfält! ohmy.gif rolleyes.gif smile.gif
yla
jättefint
jag försöker varje år ta frön från blåelden o så den på min kulle men aldrig att det kommer upp nån mad.gif sad.gif unsure.gif
men i år kanske de kom nånting om det är så att dom blommar andra året jag längtar nu till våren för att få se om ifall att jag lyckats

härlig bild
Ti bee
Oj så grannt!! wub.gif Har faktiskt aldrig varit på Gotland, men börjar bli riktigt sugen på att åka dit! smile.gif
cissi i onsala
Läckert, det närmaste blå eld jag kommer är ett fat jag nästan använder varje dag - läckert blått och ur servicen med blommans namn.

Det är någon speciellt med mängden, som fält med solrosor el blåkint, vallmo och liknande, även i trädgården blir det härligt när man kan få "ett hav" av samma sort.
e_sedell
Vi har lite blåeld hemma, men det kommer inte i närheten av det där. Tuvärr blir de bara fgärre och färre där de växer *snyft*. Man jag får väll åka ner till gottland och njuta....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon