Full version: Beställt från Odla?
diva&hero
Är det någon som har beställt nåt från Odla?
Jag har fått hem
Stockros 3 st, Hängpelargon 6 st, Hängslöja 3 st, Liljekonvaljer 10 st, Svartöga 6 st & Ampeljordgubbe 3 st. Fina kraftiga plantor har det blivit! Bara en stockros och en hängslöja som är lite tröga.

Sen har jag beställt men inte fått hem
Lysing 3 st, Rudbeckia 3 st, Stäppsalvia 3 st, Stockros 3 st till.., Höstanemon 6 st, Höstflox 6 st, Jätteprästkrage 6 st, Klockvippa 6 st & Näva 6 st.

Kunde inte låta bli... wub.gif Blir ju helt kär..
Nu måste jag bara passa brevlådan så gubben inte ser.. whist.gif

Ska fota lite när jag hinner, lägger ut bilder då.
diva&hero
Hade ju redan tagit bilder på småplantorna.. Minnet är bra men kort..
mamamaggan
Har beställt men inte fått ampeljordgubbar och fuchsia. Hoppas de kommer snart.
pernilla72
Jag beställde Änglatrumpet, Pelagon häng och den mygg... och Svart öga - alla växer som 17 hoppas de klarar utflytten lika bra som omplanteringen från "Odla kuvösen".
Jag rekomenderar varmt att beställa från Odla - jag trodde inte att de skulle va så enkelt. yaay.gif
Alba
Den här gången blev det bara Ampeljordgubbar. Jag har fått 3 kraftiga och fräsha plantor.
Jag kan också rekommendera att handla på Odla........snabb leverans och fina plantor.
GunnellF
Jag har beställt Pelargonia tre sorter och Fuschia både busk och häng samt väntar på några perenner. Det jag har fått hem hittills har varit jättefina små plantor. Pelargoniorna växer och frodas - fuschiorna har jag precis krukat in.

Jag är väldigt nöjd!!
mamamaggan
yahoo.gif I dag fick jag mina plantor , fuchsior och ampeljordgubbar. Jättefina , speciellt fuchsiorna som är mycket finare och kraftigare än de jag beställde från ett känt företag.

I år har jag köpt 21 olika sorters fuchsiaplantor. Är man riktigt klok , eller ?
diva&hero
giggle.gif

Lite galen är man väl..
Men det är det värt! I går fick jag hem några perenner
Lysing, Rudbeckia,Stäppsalvia och Sköldpaddsört(på köpet) så idag har jag varit och köpt lite större plastkrukor för att driva upp dom i mitt lilla växthus.
Nästa vecka får jag fler plantor.. whist.gif
mamamaggan
Och i dag har jag varit och köpt korgar att hänga på väggen där jag kan ha en del av mina fuchsior. Det blev 5 korgar men jag tror jag ska köpa 5 till i morgon , de var billiga .
diva&hero
Nu har allt kommit!! Utom det som jag ville ha mest: Näva 'Splish Splash'.. sad.gif
Så i kväll har jag planterat om det som kom idag ,ca 28 plantor.. De ska få bo i lilla växthuset och rota sig ett tag.
Fick även en stockros och en hängslöja som jag reklamerat.
Är faktiskt riktigt nöjd med allt jag beställt, även om det är små plantor så blir det ju billigare och jag kan köpa flera sorter och antal utan att bli ruinerad. Perfekt för mig, för jag handlar rätt mycket till trädgården..
lenaandersson
Jag beställde vindruva och mullbär, kom fort. det bästa var att dom skickas med inb.kort, min man tar hand om alla räkningar. (utan att fråga om det är nödvändigt) whistling.gif
ylvahi
[attachment=36351:Kopia_av..._blommor.jpg]
Här är det jag beställde
[attachment=36352:Kopia__2...6_09_002.jpg]
Här är det jag lyckats få i jord än så länge.
Ser ni Funlian. Den hade knopp när den kom.
Två sköldpaddeört ser lite tagna ut men, men.
Susalusa
Kan man plantera ut dem direkt, eller måste man låta dem växa lite och avhärda dem först?
Peztis
Susalusa: det beror väl lite på var man bor men att plantera dem i kruka och låta dem hämta sig lite är sällan fel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon