Jag är färsking och skulle behöva lite hjälp med råd om vilka växter som är möjliga att ta skott på! Det är så att jag inte riktigt har planerat min trädgård (som är vildvuxen efter förra ägarna) men vill gärna ändå sätta saker i jorden!
Dock vill jag inte köpa på mig dyra plantor eller buskar som jag ännu inte vet var jag ska ha....men jag tänker att små skott av diverse lättförökade växter (eller delade plantor av blommor, perenner o.dyl) kunde vara ok. Jag har nämligen stora områden med jordyta (efter rensning av hallonSKOG bla) jorden vet jag inte vad det är för slags, men den är mer åt det leriga hållet än svart och "mullig" samt en hemvist för en triljon maskar!!
Kan alla växter bara knipsas av och stoppas i jord/vatten för att rota sig?
Jag har läst i andra trådar att det är ganska ok att stoppa ner saker i jorden och sen ta upp dem om man ångrat sig utan att göra allt för stor skada (när man är försiktig förstås).
Jag skulle gärna bara fråga runt bland dem jag känner om jag får knycka ett skott eller två, men jag vet ju inte om det fungerar för alla växter som jag vill ha! Shersmin tex...och pion

Hoppas någon kan svara....jag kan bidra med krusbärs"skott" för boende nära dalarna ;P