majamia1
Tacksam för alla tips om skötsel av dessa med då jag är nybörjare på detta.
Åsa, mälardalen zon 2
Squash brukar man odla utanför växthuset, inte i växthus, så de går utmärkt att odla i pallkrage. Runt 2 plantor/pallkrage kan vara lagom det finns både sommarsquash och vintersquash, sommarsquashen brukar bäxa i buskform och skördas ung medans vintersquashen får långa rankor och frukten skördas väl mogen sent på säsongen.

Aubergine och melon skulle jag hellre odla i stora svarta hinkar än i pallkrage, de vill ha det varmt om fötterna + i en hink kan man flytta in dem i ett uterum el liknande till hösten ifall frukten inte har hunnit mogna när det börjar bli kallt ute.
Lilla Selma
Ja jisses - mitt första år med växthus gjorde jag misstaget att odla squash inne i växthuset. Det blev en veritabel djungel och jag fick baxa ut hela härligheten - det glömmer jag aldrig! Nu odlar jag i mina stora timmerlådor 3x1 meter och det är perfekt!

Lycka till! Hälsar Selma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon