rubicon
Sommaren närmar sig med stormsteg, så också studenten.
En god vän till mig tar nämligen studenten i år, och jag skulle vilja plocka ihop en fin bukett som är avsedd att ställas i vas så fort som möjligt, alltså inte det sedvanliga att hänga runt halsen.

Det enda jag egentligen vet att jag vill ha är en bas på ormbunke. Vi båda älskar dem lika mycket. Men med min lilla kunskap har jag fått erfara att ormbunkar inte håller sig särskilt bra när dom blir skurna. Finns det någon mer hållbar ormbunke som man kan ersätta med?

Och nu till det andra ni ska få hjälpa mig med: vilka blommor tycker ni passar till? Gärna några med härliga färger, så som purpur, gul, turkos och färger som passar med dessa. Kom med vilka förslag som helst, jag kan bli överaskad!

Skulle tråden vara i fel underforum så får moderator gärna flytta.

Tack så hemskt mycket på förhand,

Robin
Myosotis
Jag använder ofta olika ormbuksblad i buketter, tycker inte att de vissnar så fort. Här är en bukett med lupiner och nysört:

[attachment=35202:DCP12035.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon