fundinan
Såg på SVTs nya trädgårdsprogram hur de täckte marken kring rabarbern med tidningar och halm för att slippa ogräs. Blev jättesugen - det var fiffigt och snyggt dessutom. Men jag funderar - kan det vara så att det blir en miljö som sorken älskar?

//Anna
andersen
Jag vet inte om sorken trivs där, men jag såg programet och fick en annan tanke,är det ofarligt med trycksvärtan bland grönsaker?
Åsa, mälardalen zon 2
Ja det är ofarligt man använder miljövänlig trycksvärta numera, så man kan strimla tidningspapper i komposten ifall den blir för blöt, använda det som marktäckning etc.
Alexander-VG-zon3
jag skulle tro att sorken gillar en sådan miljö.
andersen
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 23-05-2009, 20:58) *
Ja det är ofarligt man använder miljövänlig trycksvärta numera, så man kan strimla tidningspapper i komposten ifall den blir för blöt, använda det som marktäckning etc.

Tack för svaret Åsa.
MariaS
Sorkar ÄLSKAR täckta jordar. Då har de ju fritt spelrum! Dessutom blir inte tjälen lika djup på de ställene, så förutsättningarna är näst intill perfekta!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon